Annons

Stockholm flashing

Produkter
(logga in för att koppla)

jagarbosse

Aktiv medlem
Eftersom det fanns ett rel. stort intresse på att lära sig fota mer med blixtar så tänkte jag härmed dra igång en tråd där vi kan diskutera/planera en ev. träff i stan/stockholm.

Tanken är att vi som glada amatörer vill lära oss använda blixtar lite mera.
Jag är själv absolut ingen expert, men tycker att det är riktigt kul med blixtar. I detta fall tänkte jag på Hotshoe-blixtar.

Målet/syftet är att samtidigt som vi lär oss mer om blixteriet, att vi har trevligt och skapar en kunskapskrets där man kan hjälpa varandra vid behov t.ex.

För tillfället har vi (som det ser ut nu), några Sb800/900'or till förfogande.
Även stativ samt paraplyer finns att tillgå.
Finns det softbox tillgänglig så vore det toppen att låna en sån med!


Om det mot förmodan finns någon som är bra och vill instruera så är du/ni varmt välkomna givetvis.


Tid/datum:

Förslagsvis en lördag eller söndag då dom flesta har möjlighet att vara lediga i några timmar då.
 

od_foto

Aktiv medlem
Det låter intressant att lära sig mer om blixtar, men för att det ska vara relevant för mig så beror det på miljön du hade tänkt dig. Jag är inte intresserad av studio, utan vill kunna ta fina blixtbilder i vanliga miljöer, så att det inte ser ut som blixt, bara är det. T.ex. på mina katter, på en fest, ute på stan osv.

Frågan är alltså vilken typ av grupp det här är tänkt som, studio, eller ljusförstärkare?
 

jagarbosse

Aktiv medlem
Det kan ju vara bra att säga vad jag hade tänkt ja =•)
gatuporträtt med upplättningsblixt ungefär. Sen får man skapa sig förutsättningar där ifrån.

Eller kanske gå till något kafé/restaurang/uteservering/parkbänk/mot en tegelvägg.... Möjligheterna är oändliga.

Alla förslag är välkomna också!
 

quarc

Aktiv medlem
Jag är med, hämtade precis ut ett litet kompletterande paket från kaffebrus :) Tänkte fota en fest med blixt imorgon som uppvärmning, brukar annars föredra utan.
 

janne_145

Aktiv medlem
Nått ställe dit od_foto kan åka bil bara. Glöm INTE det ;) Följt lite trådar där hon bangar om man inte kan parkera bilen hehe
 

od_foto

Aktiv medlem
Ursäkta??? Jag åker aldirg bil in till stan, däremot förstod jag aldrig hur jag skulle hitta folk _en gång när de skulle till skogskyrkogården, eftersom jag aldrig varit där och inte visste hur det ser ut alls. Men jag kan vara hemma, inga problem. (fan va dumt skrivet)
 

jagarbosse

Aktiv medlem
nej, jag tänkte inte bara sätta ett datum.
jag vill höra vilken dag som passar folk bäst; det är inte bara mig det handlar om.

istället för att slänga ur dig en sådan snäv kommentar, ge lite förslag på datum.

Jag tycker:

*****
Prelimenärt datum: 27'e Feb.
*****

od_foto sa:
Men jag kan vara hemma, inga problem. (fan va dumt skrivet)
ja, det var dumt skrivet. jag har inte läst många av dina inlägg, men desvärre har jag redan en lite tråkig syn på dig som onlineanvändare här på FS. Känns som du är lite hastig i dina beslut och inte alltid så positiv. men så kan man inte uttrycka känslor på internet i skrivsammanhang så bra heller.

personligen tycker jag det är bättre att man stannar hemma om man inte är intresserad att komma. Man behöver inte tjura ner stämningen för alla de andra som faktiskt vill ha kul och lära sig.
 
Senast ändrad:

od_foto

Aktiv medlem
nej, jag tänkte inte bara sätta ett datum.
jag vill höra vilken dag som passar folk bäst; det är inte bara mig det handlar om.

istället för att slänga ur dig en sådan snäv kommentar, ge lite förslag på datum.

Jag tycker:

*****
Prelimenärt datum: 27'e Feb.
*****



ja, det var dumt skrivet. jag har inte läst många av dina inlägg, men desvärre har jag redan en lite tråkig syn på dig som onlineanvändare här på FS. Känns som du är lite hastig i dina beslut och inte alltid så positiv. men så kan man inte uttrycka känslor på internet i skrivsammanhang så bra heller.

personligen tycker jag det är bättre att man stannar hemma om man inte är intresserad att komma. Man behöver inte tjura ner stämningen för alla de andra som faktiskt vill ha kul och lära sig.
Jaha, nu får jag veta att jag har surat ner möten också, att jag borde valt att stanna hemma. Kan du speca exakt när då? Jag blir gravt kränkt av de här kommentaren, så jag undrar när jag kom och tjurade ner stämningen och hindrade andra att lära sig, som du skriver ovan att jag har gjort.

Kanske dags att moderator tar en titt på hur folk blir behandlade i den här tråden? Jag ställer mig mycket tveksam till vad man får skriva om folk man inte ens känner. Är Fotosidan en sån plats där man fritt kan hoppa på och såra andra? Jag har aldrig någonsin tidigare upplevt den sådan och är fullständigt häpen över de här elaka personpåhoppen. Senast i söndags var jag på en mycket trevlig fotoutflykt genom det här forumet och hoppas kunna göra det i framtiden också.
 

Walle

Aktiv medlem
Riktigt jävla låg nivå i den här tråden! Vad är det för påhopp?? Sånt hör inte hemma här, vuxna människor ska fanimig kunna bete sig bättre.

Och för övrigt ska man inte vara så jävla kvick att döma folk efter att ha läst "inte många inlägg". Jag flera gånger fått höra "men..du är ju trevlig?!", när jag träffat folk IRL som jag tidigare bara haft kontakt med via forumet.
 

od_foto

Aktiv medlem
Riktigt jävla låg nivå i den här tråden! Vad är det för påhopp?? Sånt hör inte hemma här, vuxna människor ska fanimig kunna bete sig bättre.

Och för övrigt ska man inte vara så jävla kvick att döma folk efter att ha läst "inte många inlägg". Jag flera gånger fått höra "men..du är ju trevlig?!", när jag träffat folk IRL som jag tidigare bara haft kontakt med via forumet.
Tack Walle. Jag är lika tokförvånad själv, har ju bara träffat riktigt trevliga människor genom det här forumet förut genom åren, haft många trevliga fotoutflykter eller träffar både med gamla och nya bekanta som också har kameran som intresse. Hoppas det var någon som vaknat på fel sida bara.
 

jagarbosse

Aktiv medlem
Tack Walle. Jag är lika tokförvånad själv, har ju bara träffat riktigt trevliga människor genom det här forumet förut genom åren, haft många trevliga fotoutflykter eller träffar både med gamla och nya bekanta som också har kameran som intresse. Hoppas det var någon som vaknat på fel sida bara.


Jag tycker faktiskt du borde ta och läsa igenom vad jag skrivit igen, för du har totalt missat poängen.

Jag har aldrig skrivit att du personligen har tjurat ner stämningen någon gång. Jag skrev "man", då vill jag inte att du vänder det till att jag har sagt det om DIG. Jag syftade i allmänhet på att om man är på dåligt humör bör man överväga att stanna hemma, det gäller i allra högsta grad mig själv med, för jag vet att mitt dåliga humör går ut över folk.

Jag skrev dessutom: det är svårt att visa uttryck på internet i skrift. Det gäller alla, då vi tolkar inlägg olika. Jag säger verkligen inte att du är otrevlig eller vad du tolkar det som, utan att din ton var negativ.

Sen är jag inte perfekt själv. Som du säger, man träffar folk som säger: "men du var ju jättetrevlig!".

Jag ser mig själv som en väldigt pigg och glad kille dessutom, men det kanske bara är jag. Ber om ursäkt om mitt inlägg klassades som personligt påhopp, det var mestadels en observation.

Som en kompis hade i sin signatur på ett annat forum:

På internet kommunicerar man mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du vara beredd på att behandlas som en.

Rätt bra ordspråk som stämmer in lite i det jag menade med uttryck.
 

zorroo84

Ny medlem
Jaha, nu får jag veta att jag har surat ner möten också, att jag borde valt att stanna hemma. Kan du speca exakt när då? Jag blir gravt kränkt av de här kommentaren, så jag undrar när jag kom och tjurade ner stämningen och hindrade andra att lära sig, som du skriver ovan att jag har gjort.

Kanske dags att moderator tar en titt på hur folk blir behandlade i den här tråden? Jag ställer mig mycket tveksam till vad man får skriva om folk man inte ens känner. Är Fotosidan en sån plats där man fritt kan hoppa på och såra andra? Jag har aldrig någonsin tidigare upplevt den sådan och är fullständigt häpen över de här elaka personpåhoppen. Senast i söndags var jag på en mycket trevlig fotoutflykt genom det här forumet och hoppas kunna göra det i framtiden också.
+
Tack Walle. Jag är lika tokförvånad själv, har ju bara träffat riktigt trevliga människor genom det här forumet förut genom åren, haft många trevliga fotoutflykter eller träffar både med gamla och nya bekanta som också har kameran som intresse. Hoppas det var någon som vaknat på fel sida bara.

Haha.. Detta är hysteriskt roliga inlägg att läsa på morgonkvisten. Dina 1502 tidigare inlägg måste varit en emotionell berg- och dalbana, där främst förtvivlan och utsatthet likt en Stig Larsson karaktär dominerat din forum vardag.

Känner du dig kränkt? Har du blivit utsatt för ett regelvidrigt påhopp som endast självutnämnde forum konstapel Walle kan tillrättavisa?
Är du besviken på Internet?

Ett råd till en noob: denna virtuella värld är ett hårt och barbariskt ställe att vistas i, där motsägelsefulla forum troll (se Walle och undertecknads inlägg) likt parasiter kravlar sig till toppen av näringskedjan.

Hihi... Pwned by Internet.

*inst /fortsättning på fotograferingsutflykt
 

jagarbosse

Aktiv medlem
+
Haha.. Detta är hysteriskt roliga inlägg att läsa på morgonkvisten. Dina 1502 tidigare inlägg måste varit en emotionell berg- och dalbana, där främst förtvivlan och utsatthet likt en Stig Larsson karaktär dominerat din forum vardag.

Känner du dig kränkt? Har du blivit utsatt för ett regelvidrigt påhopp som endast självutnämnde forum konstapel Walle kan tillrättavisa?
Är du besviken på Internet?

Ett råd till en noob: denna virtuella värld är ett hårt och barbariskt ställe att vistas i, där motsägelsefulla forum troll (se Walle och undertecknads inlägg) likt parasiter kravlar sig till toppen av näringskedjan.

Hihi... Pwned by Internet.

håll dig gärna till en annan tråd med sådana kommentarer.
det har redan spårat ur orginaltemat, vi behöver inte dra det längre.
Ditt inlägg tillför precis ingenting utom mer irritation.

argumentationen är mellan mig och od_foto; vilken jag hoppas kommer lösa sig, då det hela är ett stort missförstånd(!).

od_foto får mer än gärna kontakta mig via PM så att vi kan lösa knuten.
 

tobbj712

Aktiv medlem
Jag tar tråden tillbaka till vad den från början var tänkt till. Jag är jätteintresserad av en fototräff med fokus på blixt-teknik ute i "vardagen"


Dock kan jag inte den 27:e
 
ANNONS