Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Stor fläkt till projekt

Produkter
(logga in för att koppla)

Tajma

Aktiv medlem
Hej alla goa!

Kanske skulle ha en rekvisita-tråd här i forumet? ;) Jag behöver tips på var man kan få tag i ( låna/hyra ) en stor fläkt med bra drag för en fotning. Behöver finnas i Göteborgsområdet. Tacksam för snabbt svar!

Ida

Doggy Stajl
 
Jag skulle rekommendera en byggfläkt eller motsvarande. Kolla med något företag som hyr ut maskiner/byggutrustning (liknande Hyreshuset). Det går också att köpa kraftigare fläktar på bl.a. Jula och K-rauta. Men ska du ha bra drag i fläkten så får du nog räkna med 500-1000kr (eller mer).

Teatrar kanske har kraftiga fläktar att låna/hyra ut... kanske en alternativ tanke.
 
Jag köpte en "wind machine" hos Clas Ohlson som vi har i studion.
Grymt drag i den. Kostade typ 500 spänn.

Vet inte om det är en lagervara så här mitt i Kung Bores iskalla vinter. Jag köpte min på sommaren.
 
Känner du någon brandman? De har sanslöst starka rökfläktar, man blåser nästan omkull framför en sådan.
 
ANNONS