Annons

Storleken spelar roll

Produkter
(logga in för att koppla)
Kan inte prylarna bli för små då?

Tex så har jag svårt att hantera en Minilux lika bra och stabilt som en Hexar AF. Det har just med storleken att göra,,,

I systemhuset är det viktigt att den fyller handen,,, men visst uppfattar vi viktens vikt av viktighet olika;)

FÖR SMÅ!

Jag är inte så gammal (12år) men även jag tycker att de börjar bli för små kamerer! Jag tycker att man måste ha en kamera att ta i inte att peta på! Om vi kanske skulle kunna göra både stora och små skulle allt vara löst.
Mobiler med kamera ska vi inte prata om! Jag hatar kameramobiler! En mobil ska vi ringa med inte surfa, spela spel, och inte forografera med.

Håller med om det med mobiler, de är riktigt dåliga kameror. Har en kompis med en s65, 1,3M kamera men bilderna är så korniga så man inte kan se vad de föreställer.

kameror kanske DSLR i Canon A80 format med motsv 20-35 och 85 optik som är små som 50/1,8 (ca 150gr) och med mots 100-300/4,0 i storlek med 28-135IS....
Pentax *istD DS är väl typ så liten, eller inte långt ifrån.

Ang en 100-300 finns ju den nya 70-300/4.5-5.6 DO IS USM. Den är iofs bara 5.6, men den är precis lika stor som en 28-135.

ANNONS