Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Studiobakgrund upphängning

Produkter
(logga in för att koppla)

pefoto

Medlem
Hejsan!

Jag har precis flyttat till ny lägenhet där jag kommer ha ett rum till studion, men nu är det så att min bakgrund är nästan för bred för att kunna ha i rummet.

Tidigare har jag haft bakgrunden på stativ men nu går tyvärr inte det, så skulle behöva tips på annan upphängning som tar väldigt liten plats, finns det någon smart lösning att sätta fast på väggen kanske?

Med bakgrunden så har jag endast 10 cm totalt att röra mig om, alltså 5 cm på varje sida utav bakgrunden. Hoppas ni förstår vad jag menar, annars frågar ni!

Har ni några bra tips på upphängning utav studiobakgrund? Bakgrunden är gjort utav papper & sitter på rulle.

Autopoles tar mindre plats än vanliga stativ. Kan dock inte svara på om det blir så lite som fem centimeter på vardera sida, men kan vara värt att forska vidare kring!

joyn: De är nog bästa valet, men bakgrunden måste då kortas ner. Jag hade såna i min studio, och de sticker iaf ut 10 cm (om inte mer) åt varje håll.

Att korta ner en bakgrundsrulle är lätt med en såg, fintandad fogsvans funkar bra.

ANNONS
Götaplatsens Foto