Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Studioljus
- Trådstartare Luxcaput
- Start datum
pellepiano
Aktiv medlem
Studioblixtpaket finns från ca 2500:- kronor for 2 blixtar med inställningsljus, stativ och ljusmodifierare.
Här är några ställen so säljer billiga paket.
www.kaffebrus.com
www.studioblixtar.se
www.photax.se
www.cyberphoto.se
www.scandinavianphoto.se
Här är några ställen so säljer billiga paket.
www.kaffebrus.com
www.studioblixtar.se
www.photax.se
www.cyberphoto.se
www.scandinavianphoto.se
olgita
Medlem
Hej.
Har själv även denna funderingar att köpa studioprylar och undrar då om man märker stor skillnad mellan budget och tex. Elinchrom Studioblixtpaket D-Lite 2 it -To Go Set...
Elinchrom Studioblixtpaket D-Lite 4
Effekt (Ws): 25-400 Ws
Brinntid (sek): 1/800 sek (t0.5)
Laddtid (sek): 0.35 - 1.5 sek
Synkspänning: 5 V
Stabilitet: 0.5%
Fläktkyld: Ja (termostatstyrd)
Blixtrör: Plug-in (EL-24009)
Vikt: 1.5 kg
Dimensioner:26x19x14 cm
Elinchrom Studioblixtpaket D-Lite 2 it -To Go Set
Effekt (Ws): 12 - 200 Ws
Brinntid (sek): 1/1200 sek
Laddtid (sek): 0.2/0.6 min/max
Stabilitet: 0.5 %
Vikt: 1.3 kg
Dimensioner: 26x19x14 cm
Jag förstår att allt beror på vad jag ska foto och hur stort utrymme man har. Nu är jag helt ny så idiotfrågorär ett faktum
! Jag kommer framförallt fota människor samt hundar.Platsen är ett mindre rum i källaren så jag behöver inte för högt Ws.. (om jag förstår rätt), men samtidigt vill jag kunna ta helkropps bilder, funkar Ws då?`Och jag är även rädd att softboxarna som man får till (65x65) är för små för helkropp. Ska man då köpa till en stor softbox så springer ju ännu mer pengar iväg.. Vad är viktigaste att tänka på om man ska väga för och emot paketen samt budget varianten?
Synkkablar ingår men har läst lite om att trådlös blixtulösare är helt att föredra, måste?
Samt att ljusmätare inte heller är helt fel.. Känns som en djungel av prylar
Har själv även denna funderingar att köpa studioprylar och undrar då om man märker stor skillnad mellan budget och tex. Elinchrom Studioblixtpaket D-Lite 2 it -To Go Set...
Elinchrom Studioblixtpaket D-Lite 4
Effekt (Ws): 25-400 Ws
Brinntid (sek): 1/800 sek (t0.5)
Laddtid (sek): 0.35 - 1.5 sek
Stabilitet: 0.5%
Vikt: 1.5 kg
Dimensioner:26x19x14 cm
Elinchrom Studioblixtpaket D-Lite 2 it -To Go Set
Effekt (Ws): 12 - 200 Ws
Brinntid (sek): 1/1200 sek
Laddtid (sek): 0.2/0.6 min/max
Stabilitet: 0.5 %
Vikt: 1.3 kg
Dimensioner: 26x19x14 cm
Jag förstår att allt beror på vad jag ska foto och hur stort utrymme man har. Nu är jag helt ny så idiotfrågorär ett faktum
Synkkablar ingår men har läst lite om att trådlös blixtulösare är helt att föredra, måste?
Samt att ljusmätare inte heller är helt fel.. Känns som en djungel av prylar
pellepiano
Aktiv medlem
Det är som med allt annat. Märkesvaror är ofta dyrare men har bra utbud med tillbehör ( som också brukar vara dyrare ). Att köpa märkesprodukter från svenska handlare innebär säkert en högre trygghetsfaktor vad gäller garanti, verkstäder mm
Det som kan skilja dyra blixtar är tex att de levererar jämnare styrka och färgtemperatur över tid. Budget blixtar kan variera lite mellan tagningarna ( fast mina 110 ws från kaffebrus gör bra ifrån sig, nu på 5:e året , tar dock 2 sek att ladda upp och de har ingen fattning som passar kända märken, så för tex softboxar använder man en univeralring spm passar en del softboxar ).
Annars är ju ljus ljus, oavsett om det kommer från vilken blixt den kommer.
Det som kan skilja dyra blixtar är tex att de levererar jämnare styrka och färgtemperatur över tid. Budget blixtar kan variera lite mellan tagningarna ( fast mina 110 ws från kaffebrus gör bra ifrån sig, nu på 5:e året , tar dock 2 sek att ladda upp och de har ingen fattning som passar kända märken, så för tex softboxar använder man en univeralring spm passar en del softboxar ).
Annars är ju ljus ljus, oavsett om det kommer från vilken blixt den kommer.