Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Subventionerade dig.kameror
- Trådstartare erhu
- Start datum
mrsandin
Aktiv medlem
Rabattsystemet gäller samtliga kameror i sortimentet hos Kodak Image Center. De som togs upp i exemplet i media var bara några modeller. Vi applicerar framkallningsabonnemanget med subventionerad kamera på samtliga våra kameror. Så framkallar man mycket så blir det billigare kamera.
/ David
Kodak Image Center
/ David
Kodak Image Center
mrsandin
Aktiv medlem
Informationen är nog inte uppe på hemsidan än. Konceptet är nytt och började gälla idag. Ring till en Kodak Image Center butik och kolla om ni vill ha priser för specifik kamera. Har dem så klart inte i huvudet så att hjälpa med priser här blir svårt.
Kodak Image Center är numer såld till samma ägare som äger Fotoquick så vi samarbetar nu och ingår i samma kedja.
Kodak Image Center är numer såld till samma ägare som äger Fotoquick så vi samarbetar nu och ingår i samma kedja.
sagan
Avslutat medlemskap
Ah! nu finns det info på: http://www.fotoquick.se/swe/
Totalkostnaden för my 400. 3887:- pris på cyber..3850:- ingen vidare rabatt m.a.o
Totalkostnaden för my 400. 3887:- pris på cyber..3850:- ingen vidare rabatt m.a.o
Senast ändrad:
mrsandin
Aktiv medlem
sagan skrev:
Att jämföra en webbhandel med butik är inte rättvist.
Du får inte:
- känna på prylarna
- personlig service
- ett års allriskförsäkring
Jämför man som i ditt fall mot cyberphoto så är faktiskt personlig service, allriskförsäkring värda de 37:- du betalar mer i butik. Sen tillkommer ju frakten hos Cyberphoto. vips 100:- till....
Men vet man vad man vill ha så lönar det sig så klart att handla på nätet. Men de flesta köparna är dock mycket osäkra i sina kameraköp och kommer då till mig istället och handlar i butik. Väldigt få som åker hem och beställer efter en trevlig pratstund med kameran i handen.
/David
Kodak Image Center
sagan
Avslutat medlemskap
Personlig service får du iaf..bara att ringa..de e väldigt trevliga och kunniga..sen har du två veckors returrätt.
Köper man en pryl med abonemang så räknar jag med en rejäl rabatt..typ som med mobiltelefonerna..150:-/månaden i 18 månader och du får ringa för hela summan..rabatt på mobilen runt 2000:- det tycker jag är bra villkor.
Köper man en pryl med abonemang så räknar jag med en rejäl rabatt..typ som med mobiltelefonerna..150:-/månaden i 18 månader och du får ringa för hela summan..rabatt på mobilen runt 2000:- det tycker jag är bra villkor.
mrsandin
Aktiv medlem
sagan skrev:
Personlig service får du iaf..bara att ringa..de e väldigt trevliga och kunniga..sen har du två veckors returrätt.
Köper man en pryl med abonemang så räknar jag med en rejäl rabbat..typ som med mobiltelefonerna..150/månaden i 18 månader och du får ringa för hela summan..rabatt på mobilen runt 2000:- det tycker jag är bra villkor.
Vill man handla på nätet så gör man det. Men de flesta gör inte det idag tyvärr.. Själv handlar jag mycket via nätet, och då främst från utlandet.
För oss entusiaster är det inga problem att handla på nätet, men för mamma Maria med 3 små barn så tycker hon det är trevligare att handla i butik, än fast det blir någon hundring dyrare.
jonas18z
Avslutat medlemskap
"sagan skrev:
- känna på prylarna
- personlig service
"
Man kan komma till dig och kolla och känna på prylarna och sen så drar man hem och köper den på nätet billigare.
"ett års allriskförsäkring", vad är det som det innefattar som man inte har på hemförsäkringen?
mrsandin
Aktiv medlem
jonas18z skrev:
"
- känna på prylarna
- personlig service
"
Man kan komma till dig och kolla och känna på prylarna och sen så drar man hem och köper den på nätet billigare.![]()
"ett års allriskförsäkring", vad är det som det innefattar som man inte har på hemförsäkringen?
Allriskförsäkringen har en självrisk på 200:-
I hemförsäkringen brukar den vara 1000-2500:-
Dessutom är den fri från värdeminskning av produkten, ifall du tex förlänger försäkringen i 3 år så får du ut fulla inköpsvärdet om något inträffar under tiden.
På hemförsäkringen halveras värdet på elektronik väldigt fort.
erhu
Aktiv medlem
sagan skrev:
Du får ju ett gäng bilder på köpet oxå.
Eller missar jag nåt. Jag har inte kontrollräknat men ett spontant överslag ger att det blir en juste affär- jag har gått hem från jobbet och räknar då inte mer än jag måste...
sagan
Avslutat medlemskap
erhu skrev:
Du får ju ett gäng bilder på köpet oxå.
Nä, det får du inte..det måste du betala utöver den kostnaden...ingen vidare affär tycker jag.
erhu
Aktiv medlem
Klippt från Fotoquick
"Fotoquick framkallningsabonnemang FQ25CD innebär att du får 25 digitala bilder framkallade på äkta Kodak fotopapper och alla bilder på CD, varje månad. Dessutom tillgång till ett webbalbum. Allt detta för 99 kr per månad (värde 129 kr). 15 kr administrationsavgift tillkommer. Outnyttjade framkallningar kan sparas upp till sex månader."
Eller missuppfattar jag nåt?
"Fotoquick framkallningsabonnemang FQ25CD innebär att du får 25 digitala bilder framkallade på äkta Kodak fotopapper och alla bilder på CD, varje månad. Dessutom tillgång till ett webbalbum. Allt detta för 99 kr per månad (värde 129 kr). 15 kr administrationsavgift tillkommer. Outnyttjade framkallningar kan sparas upp till sex månader."
Eller missuppfattar jag nåt?
divander
Aktiv medlem
Olympus "My 400" 1295kr och en förhöjd månadsavgift (24*108kr) 2592kr blir 3887kr. Sen blir du tvungen att köpa 25 kopior i månaden i två år för (24*99kr) 2376kr. Sen blir det även en administrativ avgift på 15kr. Om det är en engångssumma eller om det är per månad är lite oklart beskrivet.
I butik blir den kanske en hundring dyrare, men då väljer man själv vr och hur många koior man vill ha. Så det är ju inte någon större subvention de bjuder på.
I butik blir den kanske en hundring dyrare, men då väljer man själv vr och hur många koior man vill ha. Så det är ju inte någon större subvention de bjuder på.