TheAllister
Ny medlem
Hej!
Jag är ute efter ett nytt objektiv till min kära Nikon D750.
Har tidigare haft ett Sigma 70-200mm, men sålde det då det var för stort och klumpigt för att jag skulle använda det tillräckligt.
Har läst om lite olika "superzoom" objektiv, och är intresserad av ett sådant, då det skulle passa min livsstil mycket bättre.
Jag undrar nu om det finns någon som har erfarenhet av:
Tamron AF 16-300/3,5-6,3 Di II VC PZD till Nikon
Tamron AF 18-400/3,5-6,3 Di II VC HLD till Nikon
Nikon AF-S DX 18-300/3,5-6,3G ED VR
Jag har läst många recensioner, men är nyfiken på hur folk upplever dessa i sin vardag. T. ex, hur mycket påverkar abberationerna er, hur enkelt är det att förbättra i lightroom (fotar RAW), hur är ljusinsläpp i situationer då ljus är begränsad?
Alice
Jag är ute efter ett nytt objektiv till min kära Nikon D750.
Har tidigare haft ett Sigma 70-200mm, men sålde det då det var för stort och klumpigt för att jag skulle använda det tillräckligt.
Har läst om lite olika "superzoom" objektiv, och är intresserad av ett sådant, då det skulle passa min livsstil mycket bättre.
Jag undrar nu om det finns någon som har erfarenhet av:
Tamron AF 16-300/3,5-6,3 Di II VC PZD till Nikon
Tamron AF 18-400/3,5-6,3 Di II VC HLD till Nikon
Nikon AF-S DX 18-300/3,5-6,3G ED VR
Jag har läst många recensioner, men är nyfiken på hur folk upplever dessa i sin vardag. T. ex, hur mycket påverkar abberationerna er, hur enkelt är det att förbättra i lightroom (fotar RAW), hur är ljusinsläpp i situationer då ljus är begränsad?
Alice