Annons

Surrealistiska fotografer?

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag känner en kille som imponerar mig och många andra stort. En kille som inte gör ngt större väsen av sig men som skapar stora verk!

www.fredrikodman.com

Bilderna kommer som vanligt bäst&mest till sin rätt face to face, spec då många av Ödmans bilder är mycket stora verk med individuellt kreaterad ram.

Tekniskt sett på många plan outstanding, med bredd och finlir av abs högsta klass!

MVH Niclas,
 
Ja, det finns de som förmår och kan.

Många bilder behöver timmar av betraktning för att mätta, ändå vill man ha mer.

Fredrik Ödmans värld är en förunderlig värld genuint berikad av närmast hämningslös uttrycksrikedom!

Mvh Niclas,
 
Saudek är en gammal personlig favorit, men snubben är riktigt snuskig. ;-)

Skulle också gärna få lite tips på surrealistiska fotografer, riktigt kul "genre"!

/Henri
 
Fredrik Ödman är helt fantastisk, både som fotograf och som människa. Det är inte alltför ofta stort skapande och ödmjukhet går hand i hand. Synd att jag missade hans senaste utställning.

Hum. Försöker komma på någon mer fotograf såhär på rak arm. Får nog återkomma.

J
 
Jag kan bara hålla med om att Fredrik Ödman är grymt bra, jag är mycket avundsjuk.
Det är bara se och försöka lära, hoppas jag också kan en dag men jag tror inte jag kommer att kunna.
 
Man Ray är väl den mest kände surrealistiske fotografen.. finns massor av bilder och länkar om man googlar lite.
 
martim skrev:
Man Ray är väl den mest kände surrealistiske fotografen..

Och den dyraste;)!

Hörde att Sir Elton Jon har X antal originalkopior... Undrar om inte Madonna har ett gäng också;)!

MVH Niclas,

Ps, Man Ray är fantastisk. Många tvistar faktiskt fortfarande om hur vissa neg&kopior faktiskt är framställda, spännande idag när allt kan visas "per pixel",,!
 
Joel-Peter Witkin
Här kan man snacka om grymt skumma bilder. Vet inte om detta klassas som surealism, men det är definitivt inte realism
Ta ett djup andetag innan ni tittar på bilderna, för en del är verkligen magstarka.
 
Det man ska tänka på först är att inte studera sönder "hur" någon fotograferat dessa bilder.
Om ni vill skapa surrealism så bör ni skapa bilderna i huvudet först och sedan lösa resten.
 
ANNONS