Annons

Synctoy och W10?

Produkter
(logga in för att koppla)

Tonyeagle

Aktiv medlem
Hej! Har precis uppgraderat datorn och operativsystemet till W10. Sitter och installerar program som jag använt (tidigare w7), När jag ska installera synctoy 2.1 får jag upp en ruta som säger att jag behöver ha NET framework??? Jag blir hänvisad till sidan med nedladdning men jag fattar inte vad det är för program. Finns det någon som installerat synctoy under W10 som kan ge tips i frågan. Vågar jag installera det där NET framework? Och vad händer om jag gör det? Finns det rentav en senare version av synctoy där man inte behöver hålla på och joxa?
 

kujak

Aktiv medlem
.NET Framework innehåller grundläggande funktionalitet för applikationer i Windows. Ladda ner från Microsoft så är det inga problem.
SyncToy ser inte ut att underhållas längre. Senaste version är 10 år gammal.

/Kjell
 

Tonyeagle

Aktiv medlem
När jag installera det går det inte eftersom de säger att jag redan har det. Jag kommer m.a.o. inte vidare och kan inte installera synctoy...

Men vad använder ni för program när ni ska backupa mellan datorns olika diskar och de externa diskarna? Jag behöver ju ett liknande program som bara läser in de nya filerna och där jag kan ställa in vilka mappar som ska kopieras och om programmet ska tillåtas skriva över filer i målmappen eller om synkningen ska vara enkelriktad eller dubbelriktad m.fl. funktioner.
 

Tonyeagle

Aktiv medlem
Jag hittade felet! Jag var tvungen att gå in i inställningarna och aktivera den Frameworken som behövdes.

Allt löste sig,
 

jpgrahn

Aktiv medlem
Du verkar ju ha löst problemet. Hade liknande problem för ett tag sedan och jag hittade FreeFileSync som jag börjat använda för att ha kopia av mina bilder och annat på en separat disk.
 
ANNONS