martinot
Aktiv medlem
Jag tänkte väl att någon skulle ta den minsta lilla mikro 4/3-kameran och jämföra den med den största Sonyn. Alltid bevisar det något.
Finns en stor (nu pun intended) poäng med det.
Micro 4/3 är perfekta som resekameror just pga. sin storlek tycker jag. Det är hela vinsten med de.
Jag tror afes lilla poäng inte handlade om objektiven utan om att sätta på eller ta bort ett extra grepp och därmed förändra storleken. Sant på sitt sätt fast en nischgrej.
Gällande att stätta på nya grepp så finns det flera kamerahus som kan göra så med. Har själv köpt ett extragrepp från Smallrig till min Zf.
Men känns tveksamt om det påverkar resbarheten så extremt mycket med det av eller på. Då har nog vilka objektiv man reser med, både storlek och vikt, oftast betydligt större påverkan skulle jag säga.
Jag reser med en stor Sony (som råkar vara mindre än Canons och Nikons motsvarigheter, men ändå stor), ett PZ 16-35mm och ett 50/2.0. Funkar fint.
Utmärkt att du älskar din Sony systemkamera och tycker den är perfekt för dina resor. Inget fel med det. More power to you.