Annons

T-dimension? någon som vart och handlat där?

Produkter
(logga in för att koppla)

Dilbert

Ny medlem
Hejsan allesammans!
blev då bestulen på min systemkamera (nikon d5000) och känner att nu är det tid att införskaffa mig någonting nytt. då är frågan vad ska man köpa och vart? jag har vart inne på E-bay för att se hur mycket pengar man sparar där och fann butiken T-dimension där man kan köpa en Canon 7D med tillhörande 18-55 + 55-270 objektiv, 4gb minneskort och två års garanti för ca 13-14000 ny.
det jag undrar över är det någon som har erfarenhet av T-dimension. står även att det är fri frakt till sverige = bara tullavgift då?
http://viewitem.eim.ebay.se/U1335_Canon_EOS_7D_Body1855mm55250mm16GBBGft2Wt/110592006580/item - till T-dimension sen finns det även en sida
har även kollat en butik som heter Digigood
samt reviews på http://www.toolhaus.org/cgi-bin/negs?User=digigood&Dirn=Received+by
och dom har ju fått en majoritet positiva svar..
men känns ändå osäkert att punga ut med så mycket pengar. har ni nå tips? =)
Eller ska man satsa på USA och beställa ifrån någon butik därifrån, och då betala för tull och frakt?

/Martin

PS:

Hade min kamera i ca ett år och tyckte den var bra, det jag inte tyckte om var just greppet och nu har jag varit uta och testat ett flertal modeller och Canon 7Ds grepp känns perfekt i min hand, och nikon-kameror verkar inte göra större hus. Hoppas kunna leka mera manuellt med kameran och verkligen försöka använda kamerans kapacietet också. har även kvar 2 objektiv till nikon-kameran men som jag kommer sälja ifall det blir en canon.

Bägge de handlarna har varit med ett tag och är nog pålitliga och det är onekligen ett väldigt bra pris. Det finns några saker att tänka på. Köper du hos Hong-Kong handlarna får du räkna med att moms och tull kan tillkomma om grejorna skickas från Hong-Kong dvs. Ibland har de varorna i England och då gäller inte det förstås. Du kommer inte ha någon garanti i Sverige på huset om det kommer från Hong-Kong eller USA, utan får skicka tillbaka det till affären ifall något blir fel.

Tycker du inte att det är värt den risken är ett alternativ att du kollar in Holländska butiker (då har du europeisk garanti och kan lämna i det i Sverige om nåt blir fel) som t ex Kamera-express (7d för ca 11000kr ) eller CameraNu.nl

ANNONS
Götaplatsens Foto