Annons

Ta bort EXIF information....

Produkter
(logga in för att koppla)

Arbiter

Medlem
Jag undrar om nån känner till ett smart sätt att ta bort all exif information från en grupp av bilder (förutom save for web). Alltså, vad jag skulle vilja göra är att kunna välja tex 20 bilder och ta bort all exif information från dem utan att ändra nåt annat eller behöva öppna alla bilder en och en.

Jag har testat att välja "remove" i Exifer men om jag sen tittar på bilden i tex PS så kan jag fortfarande se infon om bilden, eller gör jag nåt fel med det?

mindbash skrev:
Inget svar på din fråga utan en undran:

Varför skulle man vilja ta bort Exif?

Av samma anledning som vissa tar bort cookies och andra spår från nätsurfandet. Jag ser själv ingen anledning till varför alla ska veta mina exakta inställningar samt vilken tid på sekunden jag tog min bild.

Gäller det bara någon enstaka bild kan du ju pasta den i ett annat "dokument" (i PS t.ex) och spara ner den. Då hänger inte exif-infon med.

Något program hade ju dock varit smidigt..

http://forceway.com/exif.html
Installera programmet. Dra bilden till ikonen och trolleriet är klart. Det funkade för mig iallafall. Programmet skapar en ny bild med tillägg av .es och originalet är kvar oförvanskat.
Tror inte det sker någon förvanskning/komprimering eller annat med bilden.

Senast ändrad:
Superbra Christer, detta väldigt enkla program gjorde precis det jag behövde, och det var inga problem att få ner det via modem... 100kb :-D

Tack för hjälpen.

Kenneth> Jag fick inte Exifer att fungera som jag skrev i min första post, funkar det för dig?

ANNONS
Götaplatsens Foto