Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Tacksam för råd!
- Trådstartare Johanpa
- Start datum
Johanpa
Aktiv medlem
Saknar..
Ja, du har rätt...det kanske vore lämpligt att skriva vad jag saknar.
Så här är läget: Jag är mycket nöjd med F65:an vad gäller kvalitet på bilder, exponering osv. Vad jag saknar är spot-mätning, ev. snabbare motor, möjlighet att själv ställa in ISO, upplyst display mm.
/JP
Ja, du har rätt...det kanske vore lämpligt att skriva vad jag saknar.
Så här är läget: Jag är mycket nöjd med F65:an vad gäller kvalitet på bilder, exponering osv. Vad jag saknar är spot-mätning, ev. snabbare motor, möjlighet att själv ställa in ISO, upplyst display mm.
/JP
Johan Okker
Aktiv medlem
Du har inte funderat på en handhållen ljusmätare?
Ang ny kamera, titta på begagnat. T ex F801, eller F90/X.
Ang ny kamera, titta på begagnat. T ex F801, eller F90/X.
pej
Aktiv medlem
Om du inte hade haft något behov så hade du bara köpt en ny kamera för att bränna pengar (inget fel i det) och då ska man köpa en så dyr kamera som man har råd med. Nåja; du hade ett behov. Bägge är kompetenta kameror som fyller ditt behov men jag är inte helt säker på om F90 kan lysa upp sin display. Däremot så börjar F90 bli gammal vid det här laget (lite tyngre, lite långsammare autofokus) men det kan man kanske leva med.
Jag lutar åt samma håll som Johan. Huset har rätt liten betydelse. Själv köra jag nästan uteslutande med helmanuella kameror och de yngsta är 20 år vid det här laget.
Jag lutar åt samma håll som Johan. Huset har rätt liten betydelse. Själv köra jag nästan uteslutande med helmanuella kameror och de yngsta är 20 år vid det här laget.
Malm
Aktiv medlem
Blanda inte ihop f90 och f90x nu 
f90x ska ha dubbelt så snabb autofocus, te.x. Jag kommer inte ihåg exakt vad som skiljer dom åt just nu, men det kan säkert någon annan fylla i!
En 801s kan vara ett ganska bra köpalternativ annars. Ganska svåra att få tag på dock.
Lycka till
/A - mycket nöjd f90x ägare
f90x ska ha dubbelt så snabb autofocus, te.x. Jag kommer inte ihåg exakt vad som skiljer dom åt just nu, men det kan säkert någon annan fylla i!
En 801s kan vara ett ganska bra köpalternativ annars. Ganska svåra att få tag på dock.
Lycka till
/A - mycket nöjd f90x ägare