Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Tamron 17-35 Di f/2,8-4 exempelbilder

Produkter
(logga in för att koppla)

sagan

Avslutat medlemskap
niklasl skrev:
Jo, det är lite konstigt.

Letar man detaljer, t ex skav i pappret på en bokrygg, så ser Tamron också då bättre ut.
Japp, Tamron imponerar!

Jag ska lägga upp egna testbilder i veckan..och jämförelsebilder med Tokina 17mm f/3.5 AT-X PRO.

Kan ju göra jämförel´se med Tamrons 28-75/2.8 SP Di oxå..vid 28 och 35mm.
 

niklasl

Aktiv medlem
sagan skrev:
Japp, Tamron imponerar!

Jag ska lägga upp egna testbilder i veckan..och jämförelsebilder med Tokina 17mm f/3.5 AT-X PRO.

Kan ju göra jämförel´se med Tamrons 28-75/2.8 SP Di oxå..vid 28 och 35mm.
Ska bli intressant att se...
 

julgus

Aktiv medlem
Hej

ser ju inte ut att vara toppklass direkt...kantskärpan är ju direkt dålig... särskilt med tanke på att bilderna ju är ett utsnitt... personligen skulle jag kolla om exemplaret är helt ok.

Mvh
Johan
 

sagan

Avslutat medlemskap
julgus skrev:
Hej

ser ju inte ut att vara toppklass direkt...kantskärpan är ju direkt dålig...
Det kan man lungt säga...fin skärpa i mitten dock...men jag hade förväntat mig betydligt bättre av kantskärpan.

Hur bra kantskärpa kan man förvänta sig från en 17-35:a egentligen?

Den mycket låga kromtiska abberationen, flare och färgerna är bra dock.
julgus skrev:

särskilt med tanke på att bilderna ju är ett utsnitt... personligen skulle jag kolla om exemplaret är helt ok.
Japp..jag ska prata med Cyberphoto imorgon.
 
Senast ändrad:

UrbanJ

Aktiv medlem
fan oxxå, hoppas det är exemplaret som är dåligt, ville ju också ha en sådan, någon som vet hur sigmas nya är (17-35) med 77mm filtergänga ??

Skall man behöva köpa en Canon orginal ?
 

sagan

Avslutat medlemskap
Ubbz skrev:
fan oxxå, hoppas det är exemplaret som är dåligt, ville ju också ha en sådan, någon som vet hur sigmas nya är (17-35) med 77mm filtergänga ??
Jag funderade på den iställt, men efter de bilderna jag sett (de som jag länkat i denna tråd) så verkar den sämre

Ubbz skrev:
Skall man behöva köpa en Canon orginal ?
Jag tycker inte testbilderna på Canons 17-40L imponerade juifs (kolla länken i denna tråd).

Hm..måste nästan vara något fel på mitt exemplar för så dålig kantskärpa var det inte på det testet från tamronobjektivet.
http://forums.dpreview.com/forums/read.asp?forum=1029&message=7538890

Det blir till att ringa Cyber...
 
Senast ändrad:

sagan

Avslutat medlemskap
mganga skrev:
Men skillnaden är ju markant mellan Tamronet och Tokinat, även vid bländare åtta!
Helt klart..det måste vara något fel på objektivet, det stämmer inte alls med alla andra testbilderna som visats från det objektivet.
 

smudo

Aktiv medlem
kantskärpa

jag har hängt på ett tamron 17-35 på min f80 och jag tyckte inte att kantskärpan var påtagligt dålig. ialla fall inte på de skannade neg jag hittills har tittat på. tyvärr är den enda bilden jag har ute på väven både för liten och för homogen för att avgöra huruvida kantskärpan vid 17 mm suger eller inte: cold sea

/f
 

sagan

Avslutat medlemskap
Nu har jag pratat med Cyber, och de skickar en avi så jag kan skicka tillbax objektivet.

Väntar på fler tester innan jag bestämmer mig om det var mitt objektiv det var fel på eller om tamronobjektivet inte är bättre.

Kanske nya Sigmaobjektivet är ett bättre köp, får se vad fler tester kan avslöja.

Helst vill man ju se en test i FOTO så klart..
 
Tack

Min glugg dyker upp i morgon
Funderar att skicka tillbaka med vändande post
Testar man inte innan man köper in ???
Cyber !!!
 
Senast ändrad:

sagan

Avslutat medlemskap
Lägg upp testbilder! *ber snällt*
Det kan ju vara mitt objektiv som det var något fel på.

För av de bilderna man sett från andra håll så har de ju inte sett ut så som från mitt objektiv.
 

sagan

Avslutat medlemskap
Det är inga problem att returnera, kartongen är inte plomberad.

lassesundberg skrev:
Samtidigt har jag ett beg 16-35 Canon PÅGE´!
Trevligt..tungt och klumpigt objektiv dock vid en jämförelse...men allt är bättre än det *(##¤ objektivet jag fick ;-)

Tyngd/storlek kan man ju leva med om kvaliten är hög.
 
Du bor här va!
Snackar med Cyber först ?

Har ingen lust att hamna i rep svängen !
Ditt Tokina såg ju fint ut också en variant!
Inte presis ditt men jag misstror Zoomar lite !
Nån som har erfarenhet av 16-35 -17-40 Canon ???
 
ANNONS