Annons

Tamron 17-50mm f/2.8 XR Di II Lens

Produkter
(logga in för att koppla)

Dockland

Avslutat medlemskap
Jag skall byta mit kit-objektiv Canon EF-S 18-55.
Till Tamron 17-50mm f/2.8 XR Di II Lens.
Men, har läst om Err99 felkoder. Hur är detta för Canon EOS 40D? Det kan vara bra att veta hur tredjepartslinser funkar på Canonkameror i allmänhet och för 40D i synnerhet.

30D

Jag kan bara svara för 30D.
Tamron 28-75 frontade lite med 350D och mycket med Tokina 12-24, men funkade utmärkt med 30D och då lär det väl inte vara något problem med 40D.

Jag har 30D och Tamron 28-75. Funkar hur bra som helst, skärpan sitter där den skall och den är verkligen skarp.
Err99 får jag däremot ibland med ett äldre Canontele.
Du skall nog inte oroa dig för att satsa på ett Tamron. Kolla bara att skärpan sitter där den skall så att du kan få det justerat inom garantitiden om det skulle behövas.

Jag har ett Tamron 17-50 f 2.8 bla bla...(långt namn) till min 30D. Det har funkat kanon, riktigt trevligt objektiv. Det är klart bättre än mitt gamla sigma 18-125 som jag hade innan. Dessutom så har jag aldrig fått något fel/problem med det (Tamronen).

Det du ska testa är som någon skrev tidigare att det är skarpt på din kamera. Jag fick testa 2 exemplar i butiken innan jag hittade ett som blev skarpt på min kamera. Men hittar du ett bra så kommer du nog att bli nöjd! Det är ett bra objektiv för sitt pris.

Tommy

Motljusskydd

Hej

fantatiskt objektiv, men vill ha nytt motljusskydd, tycker inte riktigt det räcker till, och har fått lite kritik för det, lätt att få flares.

några tips på andra motljusskydd?

Mvh
Erik

ANNONS