Annons

Tamron 200-500 Pris?

Produkter
(logga in för att koppla)

Björn R.

Aktiv medlem
Har hittat ett Tamron 200-500 beggat (köpt på expert sommaren 2005).
Säljaren vill ha 7500:-

Det går att få samma objektiv på TD tyskland för 7495:- och i sverige för runt 10000:-. Igentligen ligger min budget på max 5000:-

Min fråga är då om 7500:- är ett rimligt pris? eller ska man pruta? vad borde vara värt?

Bättre kvalite frågar jag inte efter. Detta är inget objektiv som jag kommer att släpa runt på utan bara för att ha möjligheten med sådan brännvidd när jag vill ha det.

Har läst en del i forumen och detta objektivet låter som ett vettigt alt. i många fall.

Jag tror att 7500 ær ett ok pris om det ær i AAA skick.

Prøva med 7000kr (=snabb affær).
Om inte et går så førsøk att få frakten inpå 7500kr.

Jag tror dessutom att det objektivet ær ett fint objektiv før de pengarna!

MVH Niclas,

5000 ær næra skambud enligt mig.

Som sæljare så blir man så sjukt less på sånt tjaffs.

MVH Niclas

Tack för era snabba svar. Ska väl börja nere och buda uppåt kanske? Jag vill ju inte betala mer än det är värt heller. Kan ju få det för samma peng i Tyskland NYTT!

Ja. Helt klart.

Har han haft den ute længe så kan ju det vara en faktor att ta hænsyn till...

Hur gærna han vill sælja avgør mycket..

MVH Niclas,

ja att køpa ifrån tyskland ær ju noll problem..

Sæg till sæljaren att du har det som alternativ.
Då kanske han ær villig att gå ned till de låt oss sæga 5800-6400 som du ær villig att betala. Då kænner ju du att det ær vært att køpa av honom..

Lycka till;)!

MVH Niclas,

Det är inte annonsen på blocket du syftar på?
I så fall kan jag meddela (på säljarens vägnar) att det redan är sålt, till mig! (till ett annat pris)
Kalasoptik fö!

/Per

Tja, det är väl mellan mig o säljaren, men mer än 5000 i alla fall. Jag var oxå inne på att köpa från Technikdirekt, men surnade till när jag insåg att frakten var 67 euro, inte 22 som dom skyltar med. Dessutom kostar ju 86mm filter en del..

/Per

Tack för hjälpen iallafall. Trodde att det skulle bli mer än 5000 för ett sådant objektiv. Nu vet jag.

ANNONS
Götaplatsens Foto