Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Tamron objektiv

Produkter
(logga in för att koppla)

foolsgarden

Aktiv medlem
Undrar finns det SP DI II VC 70-300/4-5,6 och SP DI VC 70-300/4-5,6. Eller är det tryckfel/förvirring för samma glugg?
Om det skulle finns två olika så undrar jag vad det är för skillnad?

"DI II" är den nyare versionen

Nej, nu är du ute på den berömda cykeln. På Tamronspråk betyder Di att objektivet lyser ut småbild/"fullformat", samt att det enligt Tamron är "digitalanpassat". Di II betyder att det bara lyser ut APS-C. Någon 70-300 VC annat än Di finns inte, så det är tyrkfelsnisse som varit i farten.

(Numera har Tamron även hittat på Di III för spegellösa/fria kameror. Än så länge finns dock på bara ett enda objektiv med den beteckningen, som då passar till Sony NEX.)

Nej, nu är du ute på den berömda cykeln. På Tamronspråk betyder Di att objektivet lyser ut småbild/"fullformat", samt att det enligt Tamron är "digitalanpassat". Di II betyder att det bara lyser ut APS-C. Någon 70-300 VC annat än Di finns inte, så det är tyrkfelsnisse som varit i farten.

(Numera har Tamron även hittat på Di III för spegellösa/fria kameror. Än så länge finns dock på bara ett enda objektiv med den beteckningen, som då passar till Sony NEX.)

my bad då har jag lärt mig nåt nytt

ANNONS