stenor
Medlem
Jag ska köpa ett tele eller telezoom till min D80. Har givetvis läst recensioner på alla möjliga ställen och har till slut fastnat för nikon 300/4 eller sigma 100-300/4. Båda verkar vara bra objektiv och ligger i den prisklass jag kan tänka mig. Jag funderar även på att köpa en konverter 1.4x till valt objektiv. Är det någon på FS om har haft förmånen att jämföra dessa objektiv?
När det gäller VR/OS, är jag dum om jag inte väljer ett objektiv med bildstabilisering. Användningsområdet är naturfotografering. För länge sedan hade jag ett minolta system med ett minolta 300/4,5 och kände då att det fungerade. Använde stativ när det behövdes, använde ett pistolgrepp med axelstativ annars alternativt frihand. Hur mycket nytta har man av bildstabilisering?
/Stephan
När det gäller VR/OS, är jag dum om jag inte väljer ett objektiv med bildstabilisering. Användningsområdet är naturfotografering. För länge sedan hade jag ett minolta system med ett minolta 300/4,5 och kände då att det fungerade. Använde stativ när det behövdes, använde ett pistolgrepp med axelstativ annars alternativt frihand. Hur mycket nytta har man av bildstabilisering?
/Stephan