Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Teleobjektiv till Minolta Dyax 60

Produkter
(logga in för att koppla)
jotemaster skrev:
Jag vill ha ett schysst teleobjektiv i klassen 2-3000 kronor. Men vad ska jag välja?

sigmas 70-300 APO macro super II.
Det är nog det mest prisvärda...
Observera: Näst intill obrukbar AF men optiskt sett en höjdare för pengen. blända ner till f8 och njut.

Låter schysst. Har även kollat på Minoltas 75-300/4,5-5,6D och Sigmas 70-300 DL macro. Vet du nåt om dom?

jotemaster skrev:
Låter schysst. Har även kollat på Minoltas 75-300/4,5-5,6D och Sigmas 70-300 DL macro. Vet du nåt om dom?

minoltas vet jag inget om även fast jag ägt minolta sedan 99... det är en rätt halvdan glugg... bättre af än sigman men mycket sämre skärpa.

dl macro är en gaaaammal glugg... föregångaren till den jag föreslog bara... DEN är inte att rekommendera... riktigt dålig glugg och ryktet har levt kvar lite till nästkommande...

Ett begagnat Minolta 70-210/4
och en ny Soligor 1,4X PRO AF telekonverter
är antagligen den bästa kombinationen för under 3 papp om det gäller zoom,
begagnad Sigma 300/4 för fast glugg men då stiger priset..
Mvh/Gunte..

ANNONS
Götaplatsens Foto