stefohl skrev:
Det finns ju skannerfirmor i Sverige som gör ett bra jobb utan att ta vansinnigt mycket för det. Ibland kan det vara värt att betala någon krona mer för att få ett bra jobb. Särskilt om man vill ha en rå skanning i 16 bitar för att sedan göra bildbearbetningen själv, kan man ju få priser som är helt OK.
Har i bott i Kina i över ett år och inte kommit hem emmellan så det har varit nödvändigt att scanna en del på plats.
Självklart scannar jag här i Sverige när jag är här!
men det känns ju tråkigt att på nytt scanna filer som är betalade och klara bara för det saknas profil.
stefohl skrev:
Det fungerar för mig med den profilen. Använder du en Mac eller en PC? Har du lagt den i rätt mapp. Om du är i Windows, har du aktiverat den. Har du startat om Photoshop efter det att du installerat profilen?
Låter som jag får byta till mac...
skämt åsido, profilen fungerar ej till PC.
har provat på olika maskiner
Har också provat ladda hem ett par andra profiler från ett annat företag som jag utan problem kunnat installera o avinstallera.
vilket gör mig tämligen säker på att det är fel på profilen och inte mig...
Så nu sitter jag lite i ett moment 22..
pga av imacon inte vill hjälpa mig för att det hävdar att det är onödigt att lägga in profilen i efterhand..
och du håller ju fast vid motsatsen (läste också ngt på windows hemsida som helt klart stödde din teori)
Har precis skickat mail till imacon igen så får vi se var det slutar!
kul att du tar dig tid att hjälpa till.
/L