Annons

Tips om bra pris på 10D.

Produkter
(logga in för att koppla)

MickeE

Aktiv medlem
Jag har sökt lite men inte sett att någon nämnt det tidigare så här kommer ett bra-pris-tips på Canon 10D. För närvarande tar B&H Photo $1,379.95 för kameran komplett med alla tillbehör.

För $79.95 extra får man en 3-årig "International Warranty" från Mack som även ska gälla i Sverige.

/Micke

Hejsan..

Jag var inne där och kollade, men jag hittade den som billgast för 1,499 $...?? verkar ju lite mysko

Naqilja skrev:
Hejsan..
Jag var inne där och kollade, men jag hittade den som billgast för 1,499 $...?? verkar ju lite mysko

Hade du tittat lite bättre hade du sett länken "email me a better price." vilket med största sannolikhet resulterar i det pris som första forumpostare nämner.

B&H har inte alltid 'bästa pris' utsatt, utan man får göra som ovan för att få veta exakt deras bästa pris.

Tvärt om har dom väldigt bra rykte. Har själva handlat mycket där och fått bra bemötande och service. Inget fuffens om man säger så.

Johan

Jaa.. Jag har också hört väldigt bra rykte om B & H Photo.. inte nåt dåligt..

Jag ska nog själv köpa en del saker där, t.ex. 10D/300D.. jag vet inte riktigt vad ännu.. plus lite annat.. t.ex. ett objektv (f/3.5-5.6 28-135 IS USM, är det bra?) och kasnke minneskort och liknande.. vad tror ni andra om det?

johanh skrev:
Tvärt om har dom väldigt bra rykte. Har själva handlat mycket där och fått bra bemötande och service. Inget fuffens om man säger så.

Johan

Undrar hur dom gör. Åker man på moms o axis o det skiten när man beställer därifrån ?
Jag har åkt "dit" ett par gånger från USA när jag beställer DVD filmer. Lönar sig inte då.

Naqilja skrev:
Jaa.. Jag har också hört väldigt bra rykte om B & H Photo.. inte nåt dåligt..

Jag ska nog själv köpa en del saker där, t.ex. 10D/300D.. jag vet inte riktigt vad ännu.. plus lite annat.. t.ex. ett objektv (f/3.5-5.6 28-135 IS USM, är det bra?) och kasnke minneskort och liknande.. vad tror ni andra om det?

Den gluggen är helt underbar på alla sätt och vis. IS gör ju att man faktiskt inte behöver ner till 2.8.OM man inte är ute efter DOFFEN.
Gluggen har bra känsla och gluggen fokuserar som en dröm. DOCK så har den en nackdel. Den rackarn "zoomar" ut när man har kameran hängandes på axeln. Jag har ingen själv men jag brukar låna den av min far när vi fotar ihop. Dock så håller jag mej till mitt Tamron 28-75 f/2.8.
Men saknar lite större omfång och absolut USM. Fokusera tyst är ju en dröm utav dess like.

Tobias Lundgren skrev:
Undrar hur dom gör. Åker man på moms o axis o det skiten när man beställer därifrån ?
Jag har åkt "dit" ett par gånger från USA när jag beställer DVD filmer. Lönar sig inte då.

Du får ett brev från tullen med inbetalning för moms och tullavgift. Däremot när dollarn är så låg som den är just nu kan det ändå löna sig att beställa saker från usa. Har dock tidigare varit lite si och sådär med garantier på canons kamerahus, vet inte hur det är nu om de gett med sig och tillåter garantireparationer i sverige på kameror köpta utanför europa.

mvh Erik

Tobias Lundgren skrev:
Den gluggen är helt underbar på alla sätt och vis. IS gör ju att man faktiskt inte behöver ner till 2.8.OM man inte är ute efter DOFFEN.
Gluggen har bra känsla och gluggen fokuserar som en dröm. DOCK så har den en nackdel. Den rackarn "zoomar" ut när man har kameran hängandes på axeln. Jag har ingen själv men jag brukar låna den av min far när vi fotar ihop. Dock så håller jag mej till mitt Tamron 28-75 f/2.8.
Men saknar lite större omfång och absolut USM. Fokusera tyst är ju en dröm utav dess like.

Okej, det låter ju lovande, men säger du att den int ehar USM, eller att den din far inte har eftersom det är en äldre(?). Den är ju inte såå dyr heller, med tanke på att man får IS (och USM?)

Tror ni att det är en bra "början"; 10D och 28-135? Eller ska man satsa på 300D och i stället få en till glugg eller annat tillbehör(t.ex. blixt, eller stativ eller nåt annat?).. Vill gärna ha råd..

Ojj.. nu blev det kasnke lite OT här.. jaja Nån forum vård får väll flytta om det i sådana fall

Jag menar att MIN glugg inte har USM. Det saknar jag lite.
Jag skulle satsa på en 10D och 28-135 utan tvekan.
Farsan kör enbart det. Och han reser i sitt jobb runt hela världen. Han saknar INGET. Den gluggen är perfekt !

Okej.. Det låter ju toppen! Jag ska nämligen beställa lite prylar från B & H Photo nu senare i sommar. =)

ANNONS
Götaplatsens Foto