Annons

Tips om priser på beg kamera

Produkter
(logga in för att koppla)

Corally

Medlem
Har tänkt byta upp mig på kamerahus Minna funderingar är på D7000 eller ev D300
Kollat lita på blocket och andra forum vad tycker ni att man ska betala för ett beg hus?
Tycker att 6000-7000kr vilket de oftas vill ha på blocket för en D7000 är mycket när en ny kostar 7500 ink frakt
D300 vekar ligga nere vid ca 5000kr är detta rätt pris? eller ska man kolla efter en D300S
Det borde vara rätt steg då jag har en D40X nu eller?
 
Det är inte ovanligt att folk går efter vad de köpte grejerna för när de sätter beg-priset, att nypriser rasar nästan lika fort som begpriser tänker de inte på. Antingen får du vänta tills du hittar en för vettiga pengar eller så får du pruta! Det funkar oftast bättre än man tror :)

Ska du ha en kamera som ersätter en D40x tycker jag att du ska satsa på en D7000, en D300 eller D300s är bara bättre om du behöver tålighet och snabbhet vad gäller bilder per sekund och fokusering.
 
Det är inte ovanligt att folk går efter vad de köpte grejerna för när de sätter beg-priset, att nypriser rasar nästan lika fort som begpriser tänker de inte på. Antingen får du vänta tills du hittar en för vettiga pengar eller så får du pruta! Det funkar oftast bättre än man tror :)

Ska du ha en kamera som ersätter en D40x tycker jag att du ska satsa på en D7000, en D300 eller D300s är bara bättre om du behöver tålighet och snabbhet vad gäller bilder per sekund och fokusering.

Jämfört med en D40x så är väl även en D5200 ett alternativ? Litet smidigt hus med ett "modernt innehåll"...

/Oscar
 
Personligen tycker jag att D300 beg börjar bli riktigt prisvärd då man ofta kan få dem för 4500:-. Mer tycker jag inte man skall behöva betala idag. Amatörkamerorna brukar ha fallit mindre i begärt begpris förmodligen för att en större andel av de säljarna inte har grepp på prisfallet på elektronik. T ex så begärs det lika mycket eller mer för den enklare D80 än för D200 och de är samma generation. Sensorn på D7000 är lite bättre på D7000 än D300 och den sistnämnda filmar inte annars är D300 vassare eller lika vass på allt.
 
Personligen tycker jag att D300 beg börjar bli riktigt prisvärd då man ofta kan få dem för 4500:-. Mer tycker jag inte man skall behöva betala idag. Amatörkamerorna brukar ha fallit mindre i begärt begpris förmodligen för att en större andel av de säljarna inte har grepp på prisfallet på elektronik. T ex så begärs det lika mycket eller mer för den enklare D80 än för D200 och de är samma generation. Sensorn på D7000 är lite bättre på D7000 än D300 och den sistnämnda filmar inte annars är D300 vassare eller lika vass på allt.

Hej!
Jag har hittat D300 för ca. 4000 - bra köp?
Det låter som om skillnaden gentemot d7000 är marginell. Jag har idag en d70 och Lumix LX3 och är sugen på en uppdatering.
D70 känns lite som stenålder och LX3 är lite knepig tycker jag - svårt att få till naturliga färger och ganska brusig när ISO går upp (även på RAW). Skulle D300 kännas som en ordentlig uppgradering?
/Andreas
 
Jag har hittat D300 för ca. 4000 - bra köp?
Det låter som om skillnaden gentemot d7000 är marginell. ...
D70 känns lite som stenålder ...

Skillnaden (iaf i ålder) är betydligt större mellan D300 och D7000 än mellan D70 och D300. Det betyder iofs inte att D300 inte är en bra kamera. Spontant tycker jag dock att priset låter väl högt.
 
ANNONS