Annons

Tips på bra 50-70 liter foto-ryggsäck

Produkter
(logga in för att koppla)

tomkalsjo_64

Ny medlem
Är på jakt efter en bra 50-70 liter ryggsäck för längre dagsvandring i skog och fjäll. Har fstop Ajna sedan tidigare, men tycker den är för liten och har för tunna bärremmar. Har som oftast med mig ett Sony-kit (A7riii) med 3-4 objektiv samt stativ.
Någon som har ett bra tips?
 

frwe

Aktiv medlem
Jag tycker det finns väldigt få bra ryggsäckar för längre vandring. Min lösning är en bra vandringssäck med öppning i fronten. Kamera och objektiv i en insats för ryggsäck. Här har jag plats med allt jag behöver inkl kläder, mat, liggunderlag mm. Stativ fäster jag med remmar på utsidan.
 

Bilagor

D Gulliksson

Aktiv medlem
Jag och en kompis ska fjällvandra i sommar och jag kommer köra med en 85L vandringssäck där jag har "stortelet" uppe på väskan (under topplocket). De större teleobjektiven stjäl väldigt mkt plats när man har dem i väskan.
 

Erik Schalin

Aktiv medlem
F-stop har sina interna packväskor...
Och så en riktig vandringsryggsäck att stoppa ner dem i?
Fördelen är att riktiga vandringssäckar har oftast riktigt bra bärsystem. Det saknar ofta fotoryggsäckar.
 

Tonyeagle

Aktiv medlem
Är på jakt efter en bra 50-70 liter ryggsäck för längre dagsvandring i skog och fjäll. Har fstop Ajna sedan tidigare, men tycker den är för liten och har för tunna bärremmar. Har som oftast med mig ett Sony-kit (A7riii) med 3-4 objektiv samt stativ.
Någon som har ett bra tips?
Till denna finns, som hos F-stop, insatser av olika storlek. Ska enligt de fotografer som jämfört med t.ex. F-stop ha betydligt högre bekvämlighetsfaktor när det gäller bärsystem och smarta finesser. Finns en hel del på tuben om Shimodas prylar med tester och jämförelser.

Fast ska du ut på riktig vandring med övernattning i tält etc. är det nog en riktig vandringssäck på 70-80 liter kompletterad med kamerainsats som gäller.
 
ANNONS