Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Tips på levande studio

Produkter
(logga in för att koppla)

pappakim.se

Medlem
Hej!

Jag har ingen studio, och har förövrigt inga planer på att skaffa mig någon. Tycker det är roligast i folks naturliga miljö eller utomhus. Men nu undrar jag om ni kan tipsa mig om eventuell rekvisita som kan användas i en levande studio.

Jag har reflexskärm och en lite mer påkostad blixt om behovet skulle finnas, även om jag föredrar utan blixt förstås. Men finns det någon annan utrustning man bör ha för att underlätta fotografering "på plats"?
 

emmepemme83

Aktiv medlem
Rekvisita beror ju helt på barnets ålder men såpbubblor brukar vara populärt. Annat är kanske pläd eller tyger till spädbarn, lite nallar,lära gå vagn åh sånt där brukar jag ha,beror ju som sagt helt på vad man vill ha. Ofta har ju barnet redan bra rekvisita hemma hos sig.
Naturligt ljus och reflexskärm räcker långt om man inte vill ha studio.
 
ANNONS