Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

tips på objektiv till canon 5d

Produkter
(logga in för att koppla)

rrrebecka

Aktiv medlem
Hej!
Jag har en canon eos 5d (dvs en äldre modell)
jag skulle nu behöva tips på bra objektiv.. framförallt behöver jag ett som jag kan ta schyssta foton på mina nageljobb (är nageldesigner)
I dagsläget har jag ett 50mm 1,8, vilket jag inte kommer tillräckligt nära med.
Antar att jag därför behöver ett zoom / macro ?
Vill gärna få suddiga bakgrunder så händerna/naglarna blir fokus på bilden..
TIPS?
//Rebecka

Hej!
Jag har en canon eos 5d (dvs en äldre modell)
jag skulle nu behöva tips på bra objektiv.. framförallt behöver jag ett som jag kan ta schyssta foton på mina nageljobb (är nageldesigner)
I dagsläget har jag ett 50mm 1,8, vilket jag inte kommer tillräckligt nära med.
Antar att jag därför behöver ett zoom / macro ?
Vill gärna få suddiga bakgrunder så händerna/naglarna blir fokus på bilden..
TIPS?
//Rebecka

Billigast kommer du undan med en mellanring. Det är i princip ett rör som man sätter mellan kamera och objektiv. Se till att få en för Canon EF så kamera och objektiv kan kommunicera.
Annars är det ett macroobjektiv du ska ha.
/Lars

Hur kan dessa vara så billiga?
Är detta jag menar.. hur vet jag vad jag ska köpa? haha..

http://www.fotofyndet.se/macroset-mellanringar-f-canon-ef-ef-s

Se tidigare svar. Din länk till fotofyndet visar enbart metallbitar utan elektronik:

Billigast kommer du undan med en mellanring. Det är i princip ett rör som man sätter mellan kamera och objektiv. Se till att få en för Canon EF så kamera och objektiv kan kommunicera.
Annars är det ett macroobjektiv du ska ha.
/Lars

ANNONS
Götaplatsens Foto