Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Tips på platser för bröllopsfoto i Ängeholm

Produkter
(logga in för att koppla)

casting

Aktiv medlem
Hej!
Jag ska fota ett bröllop utanför Ängelholm och tänkte kolla om NI besitter massa kunskap om platser som är vackra att fota på. Vi har tre timmar på oss att fota, så det bör ju ligga inom en radie av ungefär 5 mil från Ängelholm.
Det jag framförallt letar efter är platser där man kan fota om det regnar (Snygga valv under tak tex) Men alla tips emottages tacksamt.

AAVERDAL skrev:
De gamla husen inne i Ängelholm är trevliga. Men om solen skiner ta dem till havet..

Tack, havet är ju en självklar kandidat. Nackdelen kan vara att solen är väl stark på stranden eftersom det handlar om mitt på dagen.
Inga tips på "under tak" foto månntro? :)

Ett annat tips är Rya kyrkoruin som ligger utanför Örkelljunga. Det tar 25-30 minuter från Ängelholm.
Där håller man även gudstjänster, bröllop m.m. och det är populärt just för bröllopsfoto. Ligger alldeles utmed E4 vid Örkelljunga golfklubb. Precis intill (gångavstånd) finns
Ingeborrarpsgården
som bjuder på fina miljöer. Detta område ger alltså möjlighet till olika miljöer vid samma fototillfälle.

Men..fortfarande ingen portal... :)

/Arne

Arne S skrev:
Ett annat tips är Rya kyrkoruin som ligger utanför Örkelljunga. Det tar 25-30 minuter från Ängelholm.
Där håller man även gudstjänster, bröllop m.m. och det är populärt just för bröllopsfoto. Ligger alldeles utmed E4 vid Örkelljunga golfklubb. Precis intill (gångavstånd) finns
Ingeborrarpsgården
som bjuder på fina miljöer. Detta område ger alltså möjlighet till olika miljöer vid samma fototillfälle.

Men..fortfarande ingen portal... :)

/Arne

Tack, jag har faktiskt haft Rya i åtanke, men jag har aldrig varit där rent fysiskt. Får ta vägen förbi där efter jobbet en dag.

ANNONS
Götaplatsens Foto