Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Tips! Porträttfoto

Produkter
(logga in för att koppla)

Knotte

Ny medlem
Fick i min mejl härom dagen från en tidning (för mig okänd) att ta kontakt med en person i min kommun och ta några bilder på denne helst med lite grönska. Önskemål från tidningen är att det ska vara porträttbilder och några i halvfigur. Nu känner jag att jag kan behöva en massa bra råd på vad jag ska tänka på :)

Fick i min mejl härom dagen från en tidning (för mig okänd) att ta kontakt med en person i min kommun och ta några bilder på denne helst med lite grönska. Önskemål från tidningen är att det ska vara porträttbilder och några i halvfigur. Nu känner jag att jag kan behöva en massa bra råd på vad jag ska tänka på :)

Generellt fungerar ett porträtt bäst om ögonen är i den övre tredjedelen av bilden. Använd också korta skärpedjup i bilderna. Prova med reflexskärmar också.. :)
/http://novelin.blogg.se

ANNONS
Götaplatsens Foto