Annons

Tips sökes på snabb kortläsare för CF

Produkter
(logga in för att koppla)

watski

Aktiv medlem
Hej,

Är det någon som har tips på en snabb kortläsare för CompactFlash, antingen USB eller FireWire 400/800? Jag har idag en SanDisk ImageMate för USB med tycker att de 3Mb/s jag får i läshastighet på ett SandDisk Extreme III är lite i underkant.

Mvh
Johan

Om du inte vill slanta 695:- finns det en USB 2.0 variant med en överföringshastighet på 18Mb/sec för 295:- på Cyberphoto (SanDisk Extreme USB 2.0)

Är väldigt nöjd med min Sandisk Extreme-läsare.
Jag kör med Extreme III-kort och den skickar iväg 1 RAW + jpeg large fine på 1 sekund cirka
Om du har en läsare som överför 3Mb/s idag så kommer du att bli nöjd tror jag.
Säljs även av Kjell&Co som har butik i Lund.
270 spänn ( om dom har i lager förstås)

Hej,

Tack för svaren, jag visste inte att extreme-läsaren fanns i USB så det blir en sådan.

Johan

Jag använder Sandisk Extreme-läsaren som länkas till ovan. Mycket nöjd och med ett 4GB Extreme III-kort så har jag en hastighet på 14,3 MiB/s, vilket är 15 MB/s, om man föredrar den enheten.

USB-modellen :) Den som Lars länkar till kräver Extreme IV-kort för att nå 40MB/s.

FW-protokollet är snabbare än USB II, trots att USB II är snabbare på pappret. Detta har (jag för mig) att göra med att FW-protokollet är fristående, medans USB behöver gå genom processorn.

ANNONS
Götaplatsens Foto