Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Top loader för E-620

Produkter
(logga in för att koppla)

goldenax

Medlem
Hej,

vill köpa en så kallad top-loader väska till min E-620 +14-54 2.8-3.5 objektivet. Någon som har en som passar bra och kan rekommendera den?
Enligt min erfarenhet från min andra kamera E-510 är att väskorna har en tendens att vara lite för stora. De är väl oftast gjorda för att passa större kameror dvs. Nikon o Canon.
(kommentarer som: "titta efter inner-måtten på väskorna" kan ni hålla inne med, jag är ute efter en väska som kameran ligger bra i inte en som den ligger ganska bra i....)

Ni får gärna ge andra tips på väskor till denna kamera som är bra men jag tror att det är en top-loader som jag behöver.

/Daniel

TLZ Mini & TLZ Chest Harness

Jag använder numera TLZ Mini till min E-400 försedd med samma och i mitt fall UV-filterförsedda objektiv som ditt till din E-620. Den får plats med kameremmen, samt med ett extra batteri i ytterfickan.
En putsduk får även plats i lockets innerficka.

Ursprungligen inköpt till den något större E-300, samt ofta använd tillsammans med en bröstsele.

Ref:

Jag använder numera TLZ Mini till min E-400 försedd med samma och i mitt fall UV-filterförsedda objektiv som ditt till din E-620. Den får plats med kameremmen, samt med ett extra batteri i ytterfickan.
En putsduk får även plats i lockets innerficka.

Ursprungligen inköpt till den något större E-300, samt ofta använd tillsammans med en bröstsele.

Ref:

Det är det jag säger, hade aldrig vågat köpa den på innermåtten. 16,5 cm djup, och kameran med 14-54mm på är 16,5 så det är på håret.

Tack för tipset Knight Palm!
Iofs öppen för fler tips om någon har något.....

ANNONS
Götaplatsens Foto