Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
total nybörjarfråga...
- Trådstartare Johank82
- Start datum
avslutat_bj
Aktiv medlem
Då skall du nog ha ett videohuvud i stället för en kulled.
Panoramahuvud och 3D-huvud är andra namn för ett videohuvud. (Små skillnader kanske finns, <men såvitt jag begriper är det i princip samma sak)
En personlig åsikt: Kulleder är överlägsna om man skall jobba snabbt. Videohuvud är klumpigare.
Panoramahuvud och 3D-huvud är andra namn för ett videohuvud. (Små skillnader kanske finns, <men såvitt jag begriper är det i princip samma sak)
En personlig åsikt: Kulleder är överlägsna om man skall jobba snabbt. Videohuvud är klumpigare.
Walle
Aktiv medlem
Panoramahuvuden är oändligt mycket dyrare än vanliga videohuvuden och 3D-huvuden. Ett panoramahuvud låter dig justera in kameran så att den vrids runt den optiska nodpunkten, för att kunna ta flera bilder och sammanfoga i datorn utan parallaxfel.
Ett videohuvud har ett handtag som sticker ut bakåt, för att förenkla panorering. Videohuvuden brukar också gå att vrida till stående format, men inte med hjälp av handtaget.
Ett 3D-huvud låter dig justera de tre axlarna var för sig.
Så skillnader är det
Ett videohuvud har ett handtag som sticker ut bakåt, för att förenkla panorering. Videohuvuden brukar också gå att vrida till stående format, men inte med hjälp av handtaget.
Ett 3D-huvud låter dig justera de tre axlarna var för sig.
Så skillnader är det
kiwawa
Aktiv medlem
Johank82 skrev:
Har ett Manfrotto 055 ProB samt kulled till det, och skulle vilja skaffa ett handtag så jag lättare kan vrida kameran. Men vad ska man skaffa, vad heter det?![]()
Eller varför inte en kulled?Med snabbgrepp.
http://www.cyberphoto.se/info.php?article=683573