Annons

Trådlös blixtstyrning

Produkter
(logga in för att koppla)

Bentolux

Ny medlem
Hej!
Jag undrar om det finns en universal blixtsändare/mottagare, gärna liten och smidig.
Kamera- Canon R7
Blixt 1- Hänhel 360RT
Blixt 2- Godox V350
 

apersson850

Aktiv medlem
Finns lite olika lösningar på det där.
Pocket Wizard är en som är fabrikatsoberoende. Har man samma fabrikat på alla blixtarna finns det ofta någon specifik som kanske fungerar bättre, men då bara inom det märket.
 

Kim Westlund

Aktiv medlem
Jag har sånna här, tyvärr verkar de vara lite långsamma så jag kunde inte använda den snabbaste synctiden på 1/200 på min canon, fick kanske gå ner till 1/100 eller 1/125:

Har även ett par sånna här som jag använder någon gång ibland, de triggas av ljuset från andra blixtar. De kan störas av annat ljus ibland dock, så kanske inte bästa alternativet om man vill använda utomhus:

Pocket Wizard verkar ju varit någon form av standard inom industrin, så jag antar att de håller god kvalité, men jag har ingen egen erfarenhet av dem.
 

Ventures

Aktiv medlem
Slavtändare finns ju som triggas av en blixt på kameran. Mina nikonblixtar har funktionen inbyggd. Vill man även kunna ställa in styrkan på blixtarna från kameran gäller originalblixtar i första hand (om Canon har den möjligheten).
 

Bentolux

Ny medlem
Tack för era svar, ska kolla dom ni tipsade om.
Jag tänkte att det fanns en standard för alla blixtar typ 2.4 Ghz eller Bluetooth som funkar tillsammans.
Är en riktig djungel det här.
 

atotowi

Aktiv medlem
Godox sändare och mottagare för Canon om din Hänel är för Canon. Godoy blixten har inbyggd mottagare för godox sändare.
Då får du alla funktioner e-ttl och hss mm
 
Senast ändrad:
ANNONS