Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

trådlös styrning av blixt

Produkter
(logga in för att koppla)

Ardell-s

Ny medlem
Vilka typer av olika kombinationer, trådlös fjärrutlösning finns att köpa till en blixt Nissin Di622 , kamera d 600
någon som vet?

Jag har inga problem att utlösa blixten med den inbyggda, men det fungerar inte när något skymmer , eller att avståndet blir för stort, har tittat runt lite, men vet inte vad som är värt att investera i, har tänkt att kunna använda det till bl.a actionfoto. Att utlösa med hjälp av den inbyggda, är långtifrån 100%ig. Ska titta på filmen

Nikons CLS-system för styrning av Nikon-blixtar fungerar med din inbyggda blixt i D600. Det fungerar suveränt, jag kan från kameran styra styrkan på fjärrblixtarna. Inomhus har jag nästan aldrig några problem, har placerat blixten i ett annat rum ibland. Utomhus har jag även i solsken fått den att fungera på ganska stora avstånd. Ibland får jag vrida runt blixten så att blixtens sensor-öga är i riktning mot mig, men det är inga stora poblem.
Fast det fungerar ju bara med Nikon-blixtar från SB-600 och uppåt

ANNONS
Götaplatsens Foto