Tri-x
- Trådstartare canoneos3
- Start datum
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Hejsan.
Nu har det blivit dax för mig att framkalla mina tri-x som har legat i kylen ett år. Jag undrar vilken är den "Bästa framkallaren" för Tri-x. Jag skulle gärna ha lite råd om tider och agitering.
MVH Stefan
Hej. Jag vill kornigheten som är typisk för tri-x ( ganska kornigt ). Det var ganska längesedan jag framkallade film så man kan säga att jag är nybörjare. Och då körde jag bara med T-max både film och framkallare.
Stefan
Enligt vad jag läst mig till (använder själv väldigt lite Kodakfilm) är agiteringen den avgörande faktorn för kornigheten om man kör Tri-X i R09.


