Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Tumnaglarna har fått nytt utseende

Produkter
(logga in för att koppla)

krillan54_gmail.com

Aktiv medlem
Tumnaglarna .

Det har tydligen blivit en diskusition om tumnaglarnas nya utseende . Låt medlemmarnas synpungter avgöra . Hur många är för förändringen hur många är emot . Utverdera resultatet och se efter hur vi tycker . Är dom flesta emot återgå till det som var . Om det gillas är det -OK-för mej . Hälsningar Krillan 54 .
 

Lintott

Aktiv medlem
FY SÅ DÅLIGT!
Och det gör ont i ögonen att gå igenom alla bilder........:(
Ett stort minus till detta beslut!
Varför kan man inte få välja själv vilken bakgrund man vill ha till ALLA bilder på en gång?
Jag vill välja själv, inte för varje bild utan jag vill ha svart till alla bakgrunder!
Mvh Eva
 

Lintott

Aktiv medlem
Men nu ser jag att ni också ändrat på min EGEN sida där jag tittar på mina favoriter och egna bilder.....det är ju vitt där med!??????
NEJ TA GENAST BORT DETTA!
JAG VILL HA SVART BAKGRUND eller låt folk få välja själva vilken bakgrund de vill se!
 

kudell

Ny medlem
Tummnaglar

Tyvärr det blev inta alls bra, svårare att titta på bildena.
Bättre med en mörkare bakgrund.
mvh Kurt
 
Detta blev mycket sämre. svårt att överblicka, läsa rubriker och jobbigt för ögonen.
Dessutom inte alls snyggt.
Ändra tillbaka.

Mvh
stefan
 

A.Dent

Aktiv medlem
Jag tycker att det blev en väldigt orolig yta att titta på. Det är svårt att låta ögonen svepa över bilderna när blicken fastnar på alla möjliga ställen.
 

plåtson

Avslutat medlemskap
Storebrorssamhället

Bara att konstatera att STOREBRORSSAMHÄLLET blomstrar och frodas här på FS. Varför inte först fråga medlemmarna/konsumenterna på FS innan förändringar införs.
Nej, fy f... för vit bakgrund= urvattnat, blekt, oaptitligt m.fl andra negativa uttryck! När man inte själv ens får välja bakgrundsfärgen för tumnagelbilder i sina egna Album kan man fråga sig om, vad blir nästa bildförstörande förslag från FS-redaktionen - ja, kanske att alla inkomna bilder ska automatredigeras.//Bert
 

ztenlund

Aktiv medlem
Bara att konstatera att STOREBRORSSAMHÄLLET blomstrar och frodas här på FS. Varför inte först fråga medlemmarna/konsumenterna på FS innan förändringar införs.
Nej, fy f... för vit bakgrund= urvattnat, blekt, oaptitligt m.fl andra negativa uttryck! När man inte själv ens får välja bakgrundsfärgen för tumnagelbilder i sina egna Album kan man fråga sig om, vad blir nästa bildförstörande förslag från FS-redaktionen - ja, kanske att alla inkomna bilder ska automatredigeras.//Bert
Det var dagens missbruk av begreppet "storebrorssamhället". Det har knappast något att göra med detta i något avseende.
 

expephoto

Avslutat medlemskap
En klar dissning av den vita bakgrunden dominerar bland kommentarerna, bara att ändra tillbaks nu tycker jag, eller ännu hellre låta medlemmarna välja sin egen bakgrund på tumnaglarna. Det här var ingen bra idé av fotosidans konstruktörer. En illröd tumme ner!
 

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
Vi läser i tråden. Vi tror att den ljusa bakgrunden kommer upplevas bra med tiden. Tanken är att bilderna skall husera i en ljusare förpackning, där bilden har en vit passepartout. Vi kommer göra lite justeringar efter input här, tex att Bli först kommentera-knappen skall få en mindre framträdande färg.
 

Lintott

Aktiv medlem
Vi läser i tråden. Vi tror att den ljusa bakgrunden kommer upplevas bra med tiden. Tanken är att bilderna skall husera i en ljusare förpackning, där bilden har en vit passepartout. Vi kommer göra lite justeringar efter input här, tex att Bli först kommentera-knappen skall få en mindre framträdande färg.
Ni läser tråden? Tydligen gör ni inte det då ni anser att "det kommer att upplevas bra med tiden"!?? Det var det dummaste jag hört!
ÄNDRA GENAST TILLBAKA ELLER LÅT ALLA VÄLJA VILKEN BAKGRUND MAN VILL HA!
 

Dark_Jester

Aktiv medlem
Jag måste säga att jag har svårt att se kommentaren;

Vi läser i tråden. Vi tror att den ljusa bakgrunden kommer upplevas bra med tiden. Tanken är att bilderna skall husera i en ljusare förpackning, där bilden har en vit passepartout. Vi kommer göra lite justeringar efter input här, tex att Bli först kommentera-knappen skall få en mindre framträdande färg.
...som något annat än en klapp på huvudet och "det här begriper du inte, lille vän, så låt du oss ta hand om detta".

Det torde vara ganska tydligt att där är en översvallande majoritet som vill ha det som det var, jag själv inkluderat, eftersom jag tyckte det var mycket mer vilsamt för ögonen med den mörka färgskalan. Detta blir aldeles för ljust, stör ögonen och irriterar i längden. Det finns en anledning varför många professionella program går i mörkare färgskalor, det har bevisats att stirra på en ljus skärm är mer irriterande i längden än att stirra på en mörk dito.

Om ni nu envisas med att detta är rätt sätt att göra, lägg då åtminstone in alternativet i varje användares inställningar (vilket inte är svårt) och låt varje medlem bestämma själv hur de vill att det ska se ut.

Själv ställer jag mig fast och bestämt på sidan NEJ TILL DEN NYA DESIGNEN, ÅTERINFÖR DEN MÖRKARE DESIGNEN NI HADE TIDIGARE!
 

expephoto

Avslutat medlemskap
Vi läser i tråden. Vi tror att den ljusa bakgrunden kommer upplevas bra med tiden. Tanken är att bilderna skall husera i en ljusare förpackning, där bilden har en vit passepartout. Vi kommer göra lite justeringar efter input här, tex att Bli först kommentera-knappen skall få en mindre framträdande färg.
Om ni läser tråden är det väl bara att rätta sig efter medlemmarnas önskemål, eller bli av med en del medlemmar. Vilket är billigast, att tappa medlemmar eller att ge dom val att själva se den bakgrundsfärg som önskas? För min del avslutas medlemsskapet när nästa betalningsperiod inleds, om inte mina tumnaglars bakgrundsfärg återgår till den tidigare mörka färgen.
 

ztenlund

Aktiv medlem
Om ni läser tråden är det väl bara att rätta sig efter medlemmarnas önskemål, eller bli av med en del medlemmar. Vilket är billigast, att tappa medlemmar eller att ge dom val att själva se den bakgrundsfärg som önskas? För min del avslutas medlemsskapet när nästa betalningsperiod inleds, om inte mina tumnaglars bakgrundsfärg återgår till den tidigare mörka färgen.
Så kan man förstås tycka, men det du missar är att majoriteten av alla medlemmar har inte uttryckt någon åsikt alls. De som är missnöjda är alltid mest högljudda och jag har emellanåt också framfört kritiska åsikter om förändringar. Jag brukar dock försöka hålla en bättre och mer resonerande ton än somliga i den här tråden som mest verkar skrika som en missnöjd treåring. När argumenten tar slut, och så vidare... Man kommer längre om man på ett civiliserat sätt kan argumentera för och underbygga sin ståndpunkt.
 

Måns H

Aktiv medlem
Bakgrunden har betydelse II

Fotosidan var tämligen snabb med att anamma det mörkare utseende som blev mode för några år sen bl a i Lightroom och på en hel del sajter.

Det är inte bara en smaksak. Om man jobbar i ett dagsljusbelyst rum med vita väggar så blir mörka bakgrunder besvärande. Tar man fram foton som ska tryckas på vitt papper är det bäst att jobba med ljus bakgrund. Ljus bakgrund passar mig.

Tvärtom om man jobbar i ett ganska mörkt rum, då trivs ögat med att bakgrunderna också är mörka så att man kan koncentrera sig på bilderna. Tar man fram foton som ska visas på mörka sajter eller tryckas mot mörk bakgrund - något som ju blivit allt vanligare med åren troligen p g a influensen från webben - är det också bäst att jobba så.

Det verkar ju som om de flesta vill ha tillbaka denna mörka bakgrund. Bästa lösningen är ju att låta användarna välja. Som i CS6 där man Gud ske lov kan ha ljus bakgrund om man så önskar.

David, om ni inte kan fixa att låta användarna välja och du ändå tror på att ljus bakgrund blir bättre i längden, kanske lämpligt att testa en ljust grå bakgrund.
 

plåtson

Avslutat medlemskap
Det var dagens missbruk av begreppet "storebrorssamhället". Det har knappast något att göra med detta i något avseende.
Herr Stenmark! Det är bara att läsa David Elmfeldt:s svar: " Vi läser tråden. Vi tror att den vita bakgrunden kommer att upplevas bra med tiden." Alltså, han har redan bestämt sig för vit bakgrund utan att besvära sig med att fråga brukarna - det är verkligen ett bra exempel på STOREBRORSAGERANDE, det att inte fråga dem det berör.//Bert
 

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
Om ni nu envisas med att detta är rätt sätt att göra, lägg då åtminstone in alternativet i varje användares inställningar (vilket inte är svårt) och låt varje medlem bestämma själv hur de vill att det ska se ut.
Det är väl ett utmärkt förslag som vi borde kunna få till under nästa vecka! Just nu hinner vi inte för nu skall jag städa och sen laga mat till goda vänner och underhålla ungarna. Men håll ut så skall vi säkert kunna ordna detta (dvs att man som inloggad får sin inställning för bakgrundsfärg). Trevlig lördag och helg!
 

expephoto

Avslutat medlemskap
Så kan man förstås tycka, men det du missar är att majoriteten av alla medlemmar har inte uttryckt någon åsikt alls. De som är missnöjda är alltid mest högljudda och jag har emellanåt också framfört kritiska åsikter om förändringar. Jag brukar dock försöka hålla en bättre och mer resonerande ton än somliga i den här tråden som mest verkar skrika som en missnöjd treåring. När argumenten tar slut, och så vidare... Man kommer längre om man på ett civiliserat sätt kan argumentera för och underbygga sin ståndpunkt.
Då är det ju bra om du håller din egen ton och inte bryr dig så mycket om vad andra anväder för ton, på så vis behöver inte den här tråden bli onödigt lång.
 
ANNONS