Annons

Tumnaglarna har fått nytt utseende

Produkter
(logga in för att koppla)

Dark_Jester

Aktiv medlem
Herr Stenmark! Det är bara att läsa David Elmfeldt:s svar: " Vi läser tråden. Vi tror att den vita bakgrunden kommer att upplevas bra med tiden." Alltså, han har redan bestämt sig för vit bakgrund utan att besvära sig med att fråga brukarna - det är verkligen ett bra exempel på STOREBRORSAGERANDE, det att inte fråga dem det berör.//Bert
Då kanske plåtson borde veta att "storebrorssamhälle" är sprunget ur George Orwells science-fictiondystopi "1984" och åtsyftar att det styrande organet bestämmer autonomt åt befolkningen, som bara har att rätta sig i ledet. Det ordet du förmodligen letar efter är FÖRMYNDERI, det vill säga att en eller flera individer oavsett position i samhället men som styr över en funktion autonomt bestämmer över sagda funktion åt de som nyttjar funktionen utan att bry sig om vad sagda personer tycker. (Ja, jag är språkfascist, det stör mig när folk slänger sig med inkorrekta begrepp)


Det är väl ett utmärkt förslag som vi borde kunna få till under nästa vecka! Just nu hinner vi inte för nu skall jag städa och sen laga mat till goda vänner och underhålla ungarna. Men håll ut så skall vi säkert kunna ordna detta (dvs att man som inloggad får sin inställning för bakgrundsfärg). Trevlig lördag och helg!
Låter suveränt, ser fram emot det! Trevlig helg själv David!
 
Mitt första intryck var att "...nja, det var nog bättre förr." Det är också typiskt mig. Alla förändringar, oavsett vad det gäller, sänker jag omedelbart. Jag har förmodligen alltid varit lite lillgammal och den karaktären har jag låtit utvecklas och frodas så att jag nu vid 42 års ålder är fullfjädrat lillgammal (kan jag vara lillgammal och 42 år?).

Ovanstående är en sanning med viss modifikation. Jag har faktiskt lärt mig med åren att ge saker och ting en chans. Jag har med åren lärt mig att allt var inte bättre förr. Innan jag nu höjer rösten vid förändringar ger jag det alltid en chans och passar samtidigt på att fråga mig själv vad det egentligen är i förändringen som retar (läs skrämmer) mig. Svaret blir, oftast ingenting och att det var förändringen i sig som var jobbig.

Personligen tycker jag nu, efter några dagar, att det är ett jättelyft med de vita tumnaglarna. Allt känns fräschare, bilderna framhävs tydligare och det känns verkligen som en välgenomtänkt förändring.

Jag vill därför uppmuntra till att hålla fast vid ert beslut och inte kompromissa. Låt nu sidan gå i vitt, fortsätt skissa på positiva förändringar och våga tro på er själva.

Mvh Anders
 

MikSwe

Aktiv medlem
Jag tyckte först det var tråkigt att den svarta bakgrunden försvann, men efter ett tag så känns FS lite ljusare och inte så dyster :)

Men om den vita färgen ska vara kvar så kan jag tycka att de helsvarta knappar, kanter och fält som dyker upp lite överallt blir väl stor kontrast mot det vita.

Håller med om att huvuddelen inte ger sin åsikt här i forumet (vad dom sedan tycker kan man bara spekulera i) men de som gör det här bör göra det sakligt och inte fullt så emotionellt.

Mvh
Mikael
 

nonno

Aktiv medlem
Genom åren har det varit en del sådana här trådar där medlemmars uppfattning efterfrågas. Missen som ni, som driver sajten, gång på gång upprepar är att medlemmar får känsla av möjlighet till medbestämmande. Det vore ju bättre om ni i första inlägget ger informationen att det inte alls är säkert att några ändringar kommer att ske. Ni är bara nyfikna rent allmänt om vad som tycks om förändringarna. Då behöver inte någon bli upprörd eller känner sig icke lyssnad på. Tydlighet är att föredra och brukar oftast vara bäst i de flesta sammanhang.

Jag återkommer till bevakningsrapportena som skickas och som jag själv önskat få. Där har ju också en förändring gjorts. Kommer de att vara i huvudsak svarta med vita textfält i fortsättningen? I så fall får jag avbeställa mina bevakningar, för i mitt tycke ser det inte alls tilltalande ut. Det skulle över lag vara snyggare med ett genomtänkt färgtema som återkommer i alla sammanhang. Lite som ett signum...
/Nonno
 

millgard

Aktiv medlem
För oss som läser på läsplatta är svart bakgrund betydligt vilsammare. Bilder framträder tydligare och ögat blir mindre ansträngt.

Jag vore glad om man kunde välja eller att bakgrunden blev svart, beroende på vad som är enklast att genomföra.mJag förstår inte alls poängen med vit bakgrund ärligt talat.
 

bassa

Aktiv medlem
Problem med texten

Hej David Som nu är har jag svårt att läsa texten, eftersom den i det närmaste flyter ihop med bakgrunden.
Om ni har bestämt att bakgrunden ska vara vit, så tror jag det skulle bli betydligt snyggare med en tunn svart ram, betydligt tunnare en den nuvarande grå, runt den, vita" passepartoun" då tror jag att man skulle uppleva det på samma sätt som är praxis
på fotoutställningarna. Som nu är är det varken det ena eller andra, om man inte är kvar i föreställningen, att allt , ska vara vitt. Men det är numera out, Kolla inredningar , och förändringen EX, i Dn bostad Texten kan fortfarande fortfarande vara grå, men något mer mättad för att bli mer lättläst, utan att för den delen störa bilden
Mvh Bengt
 

Lintott

Aktiv medlem
Att själv få välja ett Tema som passar i inställningar tror jag hade blivit det bästa, folk är olika!
Ja precis! Låt oss välja själva då alla är olika!
Personligen kan jag knappt titta på den vita bakgrunden, gör ont i ögonen.
Röstar för en välja själv funktion!
Mvh Eva
 

A.Dent

Aktiv medlem
Bilderna tar större plats numera. Tidigare kunde jag se alla raderna med bilder på min skärm(1200pix på höjden) men det går inte längre. Nu är det en hel rad som inte kommer med.

Edit: Nu blev jag osäker på hur det var innan. När jag gör en bildsökning så visas 20 bilder i 4 rader men när man bläddrar bland "alla nya bilder" så visas 20 bilder i 5 rader.
 

clindh

Kodsnickare
Forumpersonal
Edit: Nu blev jag osäker på hur det var innan. När jag gör en bildsökning så visas 20 bilder i 4 rader men när man bläddrar bland "alla nya bilder" så visas 20 bilder i 5 rader.
Om kolumnen med kategorier visas till höger är det fyra per rad, annars fem. Den är uppe då man kommer in i Bildkritik tex, men gör man en egen sökning är den inte på. Man kan i sina inställningar (fliken Utseende) stänga av att kategorikolumnen visas direkt.
 

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
Den som väntar på något gott, väntar alltid för länge - svart är det nya svarta! För er som gillar mörkt bättre än ljust så finns nu en inställning för mörkt tumnagelutseende under Min sida - Utseende / Inställningar och en bit ner Utseende översiktsbilder där man kan välja mörkt. Smaklig spis! Som standard ligger ljust tema.

Hittar ni några fel eller knasigheter så är det bara att rapportera här. Skulle det känns bra så är det ok med hurrarop också :)
 

Bilagor

krillan54_gmail.com

Aktiv medlem
Bra jobbat .

Vill bara tacka er för att ni gav oss möjligheten att välja bakgrund till tumnaglarna själva . Mycke tacksam för detta . Roligt att ni lyssnade på medlemarnas önskan . Tack ännu en gång från Krillan 54 .
 

plåtson

Avslutat medlemskap
Ser man på, grabbarna på redaktionen har tagit till sig av de framförda protesterna - bra gjort Lind å Elmfeldt! Hoppas nu att ni fortsätter på den inslagna vägen, den att lyssna på medlemskollektivet innan förändringar på FS genomförs.//Bert
 

skog1s

Aktiv medlem
*hurrarop** :)

Kanske inte är läge här, men hur går det med "Citera Flera Knappen" Många vill ha den, och jag har själv varit i kontakt mer Staff angående " C F K " Men inget händer (?)
 

gatosi

Aktiv medlem
Nu har jag ställt om till svart bakgrund igen. Men det får numera bara 2 bilder plats i en rad. Förrut var det tre. Det blir mycket mer scrollande så.
Vad beror det på? Tumnaglarna är ju inte större helt plötsligt, eller?
 
ANNONS