Annons

Uppföljare på 300D?

Produkter
(logga in för att koppla)

doof

Ny medlem
Jag funderar på att inhandla en 300D men har en liten fundering som ni förhoppningsvis kan svara på.
Är det någon som har hört någonting om en uppföljare av 300D?
Den har ju trots allt funnits ett år på marknaden nu...

Jag räknar med att det kommer en uppföljare till 300D i mars 2005. Den kommer att vara baserad på innehållet i 20D på samma sätt som 10D stod modell för en bantad 300D.

Priset kommer sannaolikt vara det som 300D säljs för i butikerna.

Frågan är dock om det är intressant att fotografera nu eller vänta in något som kommer med ännu inte offentliggjorda specifikationer, pris eller säljstart?

Utvecklingen går framåt och digitalkameraeran är ännu i sin linda, därför går utveckling fort samtidigt som priserna faller fort i takt med att volymer ökar och tillförlitligheten i tillverkningsprocesen ökar.

Logiken säger att det kommer en uppföljare. Den får inte komma så snabbt att den påverkar försäljningen av 20D, så under våren 2005 är rimligt. Längre tid än så är för lång tid med dagens uppskruvade tempo.

Tror att det kommer ett nytt digitalt Canonhus i prisklass under 5000 under 2005, det lär inte vara sämre än 300D, det börjar bli dags för någorlunda rimliga priser även i det segmentet.

Hoppas bara att fler kommer också... konkurrens e bra...

HDFS) (KGS skrev:
Tror att det kommer ett nytt digitalt Canonhus i prisklass under 5000 under 2005, det lär inte vara sämre än 300D, det börjar bli dags för någorlunda rimliga priser även i det segmentet.

jepp, en 3000D som motsvarar dagens 300D i prestanda är rätt trolig.

Ändå inte en helt obefogad fråga då vissa trott att det ev skulle kommit en nu under photokina. Men era tidskalkyler låter rimliga tycker jag. Skulle vara lite skönt på sätt och vis om de blev vanligare med en dslr så vi får hoppas på en billigare med. Skulle kanske inte bli sån upståndelse när man drog fram kameran då.

Klart DSL(r) kameror kommer att ta över på systemsidan också. Du kommer att hitta paketpriser på 2995:- inklusive en basuppsättning linser inom en inte alltför avlägsen framtid, precis som för analoga idag.

Det som kommer att få folk att lyfta ur stolarna är när någon INTE kan visa bilden på en display omgående... tiotusenkronorshus kommer att vara synnerligen exklusiva och välutrustade/välbyggda historier för proffs.

Frågan är vem som blir först att kombinera DSL(r)´ens fördelar med allt som en digitalkamera kan... skulle inte förvåna mej om det blir Pentax eller Minolta. Sen kommer resten av gänget.

HDFS) (KGS skrev:

Frågan är vem som blir först att kombinera DSL(r)´ens fördelar med allt som en digitalkamera kan... skulle inte förvåna mej om det blir Pentax eller Minolta. Sen kommer resten av gänget.

Det skulle vara vad för funktioner?

HDFS) (KGS skrev:

Det som kommer att få folk att lyfta ur stolarna är när någon INTE kan visa bilden på en display omgående... tiotusenkronorshus kommer att vara synnerligen exklusiva och välutrustade/välbyggda historier för proffs.
Haha!! Dream on. Inte ens om proffskameror byggs i Kina kommer du att hitta dem för tresiffiga belopp, och i synnerhet inte för Svenska pengar Stötestenen är ju mekaniken. Ett annat 'problem' är att proffs är beredda att betala rejält mycket mer pengar för den kvalitet Svensson aldrig behöver.
Såg nånstans att Canons 1Ds var den kamera Canon hade minst mariginal på.
Förresten...var kan jag köpa en bra PC idag för några hundralappar? På åttiotalet babblade man ju om att det bara var något år tills dess...?

Linmajon skrev:
Haha!! Dream on. Inte ens om proffskameror byggs i Kina kommer du att hitta dem för tresiffiga belopp

2995:- är inget tresiffrigt belopp... o jag skrev att tiotusenkronorshus (dvs ungefär som ett 300D/D70 kostar idag) kommer att vara i proffsklass... det är ett femsiffrigt belopp... wanna bet?

ANNONS
Götaplatsens Foto