Annons

Uppföljare till D10

Produkter
(logga in för att koppla)

Rena

Aktiv medlem
Hej!

Sitter o väljer mellan en massa D-SLR. Var fast besluten för en 10D innan men nu har ju D70 också kommit. Någonstans säger det mig att 10D ändå är vassare än den, men 10D är i dyraste laget just nu. Är det någon som vet när uppföljaren till den kommer så att nuvarande 10D sjunker i pris?
Har bara ett par gamla Minolta AF objektiv som talar till Dynax 7:s fördel. Dock gillar jag inte att det itne finns display på ovansidan. Det värdesätter jag väldigt mycket.

Sett bra priser på 10D i USA. Ingen som vill köpa en till mig om nån skall dit?

Det är mycket snack om en uppföljare men "ingen" vet något säkert. Det lär nog inte hända något förrän till sommaren eller hösten så frågan är om du kan tänka dig vänta i 2-3 månader till.

Gör en sökning här i forumet så hittar du massor med trådar om den här diskussionen...

Rena skrev:
Hej!

Sitter o väljer mellan en massa D-SLR. Var fast besluten för en 10D innan men nu har ju D70 också kommit. Någonstans säger det mig att 10D ändå är vassare än den, men 10D är i dyraste laget just nu. Är det någon som vet när uppföljaren till den kommer så att nuvarande 10D sjunker i pris?
Har bara ett par gamla Minolta AF objektiv som talar till Dynax 7:s fördel. Dock gillar jag inte att det itne finns display på ovansidan. Det värdesätter jag väldigt mycket.

Sett bra priser på 10D i USA. Ingen som vill köpa en till mig om nån skall dit?

Vad gäller 10D vs D70, går 10D segrande ur "striden", som jag ser det. Men om du ska vänta på Minoltas svar kan bara du själv svara på.

Själv är jag en Minolta-diggare sedan 80-talet men tappade sugen sedan Minolta vägrade förse mig med en ordenlig manual när jag köpte en Minolta D7Hi. Serviceviljan var en ny bottennotering, om än supportfolket visade god vilja. Men för min del har jag lämnat Minoltaskeppet till fördel för kameraleverantörer som har vett att förse sina kunder med de verktyg som behövs.

Att någonting "suger" har det gått inflation i, men jag tycker faktiskt att Minolta suger riktigt hårt i dagsläget!

Gjorde däremot en nygammal upptäckt härom dagen när jag dammade av min gamla Minolta X-700. Minolta har gjort riktigt bra prylar genom åren. Mitt exemplar har jag alltid varit rädd om och skött exemplariskt, och den håller än idag toppklass. Köpte den 1984 och den ser ut och presterar resultat som om den kom ur fabriken igår.

/Johan

Senast ändrad:
Hmmmm, vänta ett par månader blir det i vilket fall som helst. Kameran skall köpas in på en Singaporeresa i juli. Man kan ju bara hoppas på att efterföljaren har kommit och 10D sjunkit i pris.

ANNONS
Götaplatsens Foto