Annons

Uppgraderingsproblem

Produkter
(logga in för att koppla)

Maximus3D

Aktiv medlem
Hej!

Jo jag tänkte uppgradera mitt medlemsskap nu till Brons, och efter att ha försökt 3 gånger med VISA kreditkortsbetalning och ingen av dessa gånger jag har försökt så har det funkat. Eftersom man inte kan göra en banköverföring via Nordea så ser det rätt problematiskt ut att betala in dessa 100kr till er. Jag vill inte ta det på faktura pga de extra kostnader som tillkommer. Vad finns det för andra alternativ ?!

/ Magnus

Hej!

Jo jag tänkte uppgradera mitt medlemsskap nu till Brons, och efter att ha försökt 3 gånger med VISA kreditkortsbetalning och ingen av dessa gånger jag har försökt så har det funkat. Eftersom man inte kan göra en banköverföring via Nordea så ser det rätt problematiskt ut att betala in dessa 100kr till er. Jag vill inte ta det på faktura pga de extra kostnader som tillkommer. Vad finns det för andra alternativ ?!
Vad är det som inte fungerar, vilket meddelande får du?

Fler och fler banker ansluter sina kort till "Verified by VISA", ett extra steg i betalkedjan där man får ange ett personligt lösenord för att kunna köpa. Detta har man informerat om lite bristfälligt, många har missat att detta har införst. Får du upp någon sida om där du uppges ange lösenord?

http://www.nordea.se/Privat/Kort+och+betalningar/Kort/Säkrare+kortköp+på+Internet/205784.html

Betalningen går inte genom, efter att man har verifierat sin betalning med kortet och dosan med koden så säger den att betalningen ej kunde genomföras pga felaktig kortdata eller felaktig korttyp eller felaktigt datum/cvc. Men allt är ju korrekt så jag vet inte riktigt varför det inte går genom.
Jepp jag får upp den sidan, anger vad som ska anges och går sen vidare men vid sista anhalten som jag skrev ovan så skiter det sig.

/ Magnus

Ja det låter ju märkligt, låter som något integrationsproblem mellan Payer (som sköter betaltjänsten åt oss) och Nordea. Jag skall fråga dem om det är något känt fel.

Nä det är samma meddelande med alla de 3 förklaringarna till vad som kan vara fel varje gång jag försöker, kanske är det något knas med mitt kort. Men det vore ju iofs bra om det funkade så man kunde betala direkt via Nordea precis som man kan göra med de andra bankerna ni har listade där. Nordea är ju ändå ganska stora med många kunder.

/ Magnus

Ett tips är att skicka transaktionsid/kod till Fotosidan så att dom kan ringa sin betalningsleverantör, dom har, med stor sannolikhet, mer information än vad du får på hemsidan.
Vi har själv stora problem med 3-D Secure (som Verfied by Visa är en implementation av).

ANNONS
Götaplatsens Foto