Annons

USEL Service på DUSTIN!

Produkter
(logga in för att koppla)

rogert

Aktiv medlem
Fredrik H skrev:

Hur enkelt tror du att det är att hålla koll på ett lager som innehåller 65.000 produkter?

Ska dom ringa runt tilla alla sina tusentals leverantörer hela tiden för att kolla leveranstider på grejer som någon eventuellt kommer att beställa om en vecka.

Då kan dina 1-2 dagar snabbt bli 20 augusti istället, men du menar alltså att dom ska kunna ha tid och kolla alla sina artiklar kontinuerligt ?
Men det spelar väl ingen roll hur många artiklar som en handlare har, om en kund ringer och frågar om man har den innan helgen så ska man banne mig få ett korrekt svar, oavsett vad som står på hemsidan och oavsett hur många prylar man säljer. så sluta försvara en handlare som gjort FEL.
 

Hellberg

Aktiv medlem
Jag tror personligen 1-2dagar (då det borde stå EJ i lager) är ett sätt att "lura in" kunder...

För vem lägger väl en order om det står EJ i lager?? Då letar man vidare! :)
 

Illuvatar

Medlem
Jag kan inte säga att jag har några dåliga erfarenheter. Baserat på diverse insamlad information har jag kommit till följande:

Ej i lager betyder att Dustin Ej har i lager, och att deras leverantörer ej heller har i lager.
Om Dustin fått reda på ett datum då saker ska komma i lager skrivs detta givetvis ut, eftersom kunder annars skulle bombardera dom ännu mer med frågor om när något kommer på lager... Som det är nu så skriver de ut de datum de blivit lovade...

Om en leverantör rapporterar att dom ha ett antal (en eller flera) i lager, så står det 1-2 dagar på de produkter som Dustin ej anser sig vilja hålla i eget lager (med undantag för att man om det behövs tar hem flera enheter när någon köper en för att få bästa pris). Om en leverantör brister i sitt åtagande mot Dustin att hålla lagersaldo korrekt och att reservera beställda enheter åt Dustin, så kan givetvis inte Dustin lastas för detta... Utan den du ska skrika o gorma på som ett tjurigt förskolebarn är Dustins leverantör.

Sen kan jag tillägga att vissa kunder faktiskt kommer åt Dustins lagersaldo och även deras underleverantörers saldo (står det då att det finns en eller ett fåtal enheter hos deras leverantör så får man räkna med att den hinner säljas innan man lagt sin order.

Så det enda jag har att klaga på är att Dustin inte tillgängligör lagersaldo åt alla.
 

SM0SBI

Aktiv medlem
Såhär står det på Dustins hemsida:

Leveranstid som anges till 1-2 dagar i webbutiken innebär att Dustin home AB vanligen kan skicka varan 2 dagar efter beställning.

Så varför vara så besviken....

Själv så beställde jag en Canon 1DMK3 på Dustin och dom leverade på 3 veckor medan Cyberphoto uppger att dom har en levtid på 6 månader!
 

Marcus Hellberg

Aktiv medlem
Många här är nöjda med Dustins service men det gör ju inte Vanjas fall mindre kul. Vanja borde kunna förutse att det KAN ta lite längre tid än 1-2 dagar när det sägs så på deras websida.

Men när Vanja har ringt till dem (mer än en gång) och blivit utlovad leverans så finns det ingen ursäkt. Vanja har ju helt rätt, det är dålig service! Om en kund bemödar sig med att ringa och undra något så är väl det minsta de kan göra att kolla upp vad som gäller och informera henne.

PS. Jag är inte släkt med Vanja trots samma efternamn, he he.
 

Freddie

Aktiv medlem
Jag är också nöjd kund på Dustin.

Har Dustin nåt stort lager överhuvudtaget? Speglar bara inte dom distributörernas lager direkt genom sitt system? Därav kan dom inte visa exakta lagersaldon eftersom olika distributörer har olika system.
 
Senast ändrad:

Fredrik H

Aktiv medlem
Hellberg skrev:
EJ i lager & 1-2 dagar är inte samma sak. Om du sätter ut sån infon så ska den vara korrekt, annars ska du skita i det!

Om du inte kan hålla infon KORREKT(uppdaterad) på hemsidan, i dom interna systemen och ut till kund så är det dålig service... Punk slut!
¨
Det största problemet är att du inte förstår hur avancerat det är att driva ett postorderföretag, eller ett företag överhuvudtaget för den delen.

Allt är inte svart eller vitt här i världen.

Punkt slut.
 

Fredrik H

Aktiv medlem
Marcus Hellberg skrev:
Många här är nöjda med Dustins service men det gör ju inte Vanjas fall mindre kul. Vanja borde kunna förutse att det KAN ta lite längre tid än 1-2 dagar när det sägs så på deras websida.

Men när Vanja har ringt till dem (mer än en gång) och blivit utlovad leverans så finns det ingen ursäkt. Vanja har ju helt rätt, det är dålig service! Om en kund bemödar sig med att ringa och undra något så är väl det minsta de kan göra att kolla upp vad som gäller och informera henne.

PS. Jag är inte släkt med Vanja trots samma efternamn, he he.
Nej, där har du fel.

Hon har bara vid ett tillfälle blivit lovad leverans innan helgen.

1: Hemsidan säger 1-2 dagar (om allt går som det ska)

2: En telefonist sägar att det ska funka

3: En telefonist sägar att det troligen inte kommer att funka.

4: Ett e-mail förklarar att det inte kommer att funka.

Dessutom brukar man alltid få en orderbekräftelse från Dustin på mail inom en timme och där stod nog det riktiga leveransdatumet med eftersom då har lagt en egen beställning till sin leverantör och fått ett klart besked.

Jag anser att dom gjort helt rätt, bortsett möjligen från den första telefonisten, som myvket väl kan ha varit en semesterlösning av något slag.
 
Senast ändrad:

Nordenhed

Aktiv medlem
"Hur enkelt tror du att det är att hålla koll på ett lager som innehåller 65.000 produkter?"

Tja det ska väl inte vara nåt som helst problem om dom äger en dator och ett lagerhanteringssystem.
Vi har på vårt företag betydligt fler artiklar och kan sekundsnabbt se om det finns i lager eller ej!
 

rogert

Aktiv medlem
Fredrik H skrev:
¨
Det största problemet är att du inte förstår hur avancerat det är att driva ett postorderföretag, eller ett företag överhuvudtaget för den delen.

Allt är inte svart eller vitt här i världen.

Punkt slut.
Man ska inte behöva vara insatt i ett jäkla jota om företag, det hör lixom inte hit. blir man lovad en produkt muntligen så är det så.
Sen spelar det ingen roll om man kränger korvar på torget i Östersund eller Objektiv på nätet. håll vad som lovas eller lägg ner.
 

Marcus Hellberg

Aktiv medlem
Fredrik H skrev:
¨
Det största problemet är att du inte förstår hur avancerat det är att driva ett postorderföretag, eller ett företag överhuvudtaget för den delen.

Allt är inte svart eller vitt här i världen.

Punkt slut.
Jag driver själv företag och att ge sina kunder rätt besked istället för att chansa är inte så avancerat, det kräver bara lite vilja och arbetsinsats. Med tanke på Dustins omsättning så borde de ha råd med både och.

Men det är ett rätt så vanligt "stockholms syndrom" att man svarar typ: Inga problem, det löser sig...för att det verkar jobbigt att ta reda på fakta.

"No offence" mot alla stockholmare:)
 

Nordenhed

Aktiv medlem
Grejen är väl att det kanske inte skulle stå 1-2 dagar utan ca 1 vecka , men då är ju risken att kunden går till nån annan som också lovar för mycket.
 

Fredrik H

Aktiv medlem
Sventa46 skrev:
"Hur enkelt tror du att det är att hålla koll på ett lager som innehåller 65.000 produkter?"

Tja det ska väl inte vara nåt som helst problem om dom äger en dator och ett lagerhanteringssystem.
Vi har på vårt företag betydligt fler artiklar och kan sekundsnabbt se om det finns i lager eller ej!
Ja och du kan på heder och samvete garantera att det stämmer till fullo ?

Relativt onödig kommentar.
 

Freddie

Aktiv medlem
rogert skrev:
Man ska inte behöva vara insatt i ett jäkla jota om företag, det hör lixom inte hit. blir man lovad en produkt muntligen så är det så.
Sen spelar det ingen roll om man kränger korvar på torget i Östersund eller Objektiv på nätet. håll vad som lovas eller lägg ner.
Håller med. Lägg ner skiten. Dustin suger. Han som säljer korvar på torget i Östersund suger också - min Chorizo smakade som lunchkorv - klubba ner gubben och sno korvlådan!
 

Fredrik H

Aktiv medlem
Freddie skrev:
Jag är också nöjd kund på Dustin.

Har Dustin nåt stort lager överhuvudtaget? Speglar bara inte dom distributörernas lager direkt genom sitt system? Därav kan dom inte visa exakta lagersaldon eftersom olika distributörer har olika system.
Ja enligt deras hemsida har dom som jag skrev tidigare ett lager med ca 65.000 artiklar.
 

Freddie

Aktiv medlem
Fredrik H skrev:
Ja enligt deras hemsida har dom som jag skrev tidigare ett lager med ca 65.000 artiklar.
Ja...eftersom dom speglar massa olika lager genom sitt system så är det väl rätt att skriva så. Som en resebyrå som har tusentals resor ungefär :)
 

Nordenhed

Aktiv medlem
Det har jag aldrig påstått!
Jag bara säger att det är inte svårare att hantera ett lager med 40.000 produkter än ett med 65.000 st
med hjälp av datorer.
 

norsell

Aktiv medlem
Hej,

medlemmarna här verkar otroligt toleranta. Jag håller med Vanja helt och förstår henne till fullo. Om jag dessutom sluter att avtal med något struntar jag fullständigt hur deras relation med underleverantören ser ut. Beställer jag en ny bil så är det inte mitt problem hur de ser till att utlovade däck sitter på vid leverans.

My $0.02
/Martin
 
ANNONS