Annons

Ut ur mörkret

Produkter
(logga in för att koppla)

Picture

Aktiv medlem
Efter uppgiften Macrovinter kanske det skulle vara passande med en ny uppgift som jag tycker kan kallas "Ut ur mörkret". Vad för bilder ska man bidra med då? Jo, jag tänkte mig bilder som visar vad vi människor gör då vi bleka och trötta kommer ut ur våra hus och lägenheter efter vintern. Hur vi möter våren, helt enkelt. Folk som solar vid husväggen, tjärar båten o s v. Jag har ingen bild att bidra med själv, men tycker ändå att det skulle vara kul att se lite olika infall på det här temat. Det är ju så mycket aktiviteter som tar fart nu! En uppgift som sätter fart på vårkänslorna, tror jag!
 

Tarren

Aktiv medlem
Låter kul! Jag tar upp kampen =). Nu skall jag ut och försöka få till det med mitt nya objektiv (kan uppfattas fel =).
 

Biber

Aktiv medlem
Har en idé på gång som kanske passar på temat, men det blir nog inte mycket vårkänslor i den. :)
 

Picture

Aktiv medlem
Det gör väl inget om det inte ger vårkänslor så länge temat stämmer? Det känns lite spännande att se vad du går och klurar på för bild...
 

Picture

Aktiv medlem
Hallåå?

Var är ni allihop? Har ni inte kommit ut ur vinteridet ännu? Ut och fotografera och lägg in resultatet av era vedermödor här!

:eek:)
 

Cougarina

Aktiv medlem
Här kommer en bild på Salabackeligan, först ute med utemöblerna och sist in med dem, ett typiskt vårtecken i vårat område.

 

Picture

Aktiv medlem
Ah, äntligen någon som fick iväg en bild! Tack för det Anna-Karin! Det syns verkligen att det är tidig vår på din bild - utemöblerna är framme men jackorna är på!

Du vet att det går att lägga in bilden direkt i forumet genom funktionen "bifoga fil"?
 

Cougarina

Aktiv medlem
Jepp. Jag hade däremot missat storleken på bildfilen, den är nämligen lite för stor för att få laddas upp.

//Anna-Karin
 

Lars Broman

Aktiv medlem
Känns lite som att plocka ur familjealbumet.
Men detta är ändå vad vi gör när vintern släpper sitt grepp och isläget blir sådan att båten kan sjösättas.
Dt var 2 grader varmt och mulet denna dag.
Men vad gör det. Båten kom i sjön och genom att kryssa mellan isflaken lyckades vi komma fram till "vår" holme.
 

Bilagor

ulltand

Aktiv medlem
Här en nybliven fotograf som kommer ut ur mörkret. Makrobilder är uppenbart spännande :)
Taget 04-04-04 - ett kul datum om inte annat!
 

Bilagor

Brejdol

Aktiv medlem
Duschen på vattenlekplatsen i Bromma börjar vakna så smått, men det lär ju ändå dröja lite innan den blir riktigt inbjudande!
 

Bilagor

Picture

Aktiv medlem
Äntligen!

Äntligen har det kommit in lite bilder! Kul att se vad som händer ute i landet just nu. Lars är ute tidigt med båten (enligt obekräftade rykten är han först i Sverige i år), Ulf har upptäckt att det nu är barmark så att man kan fota makro utan att bli blöt om knäna, Roland har fotograferat vide där knopparna känns stora som kokosnötter (det gav mig ett nytt perspektiv på videt, helt klart) och Rickard väntar på att få doppa fötterna i plaskdammen! Och Robert - visst är det vårkänsla att se korna i den varma vårsolen!

Tack för era bilder, lägg gärna in fler om ni vill. Och ni som inte lagt in några - kom igen! Det här är ett kul tema för det har jag bestämt! :eek:D
 

Picture

Aktiv medlem
Dags för glasögon!

rob skrev:
korna!!

Det är ju bison-oxar!! iofs bara kalvar, men ändå bison ;)

Öhhh... hrmmm! Ursäkta mig, nu är det dags för glasögon... och jag som är utbildad biolog. Här har du en som skäms *rodnar*...

Kul att du tyckte det var ett roligt tema!
 

Tarren

Aktiv medlem
Mina första bilder!

Här kommer två bildförslag på detta tema. Den första bilden är tagen i vintras och den andra bygger vidare på samma idé men är ett försök att även få fram vårkänslorna.

Fota lugnt
/Martin
 

Bilagor

ANNONS