Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Utgått? finepix s602z

Produkter
(logga in för att koppla)

Miltona

Aktiv medlem
Är det något som vet varför Finepix s602z har utgått efter bara nästan ettår.
Finns det fel i kameran som man bör veta om.
Jag är glad för min kamera men har fått lite fler antal dåliga bilder där bilden är suddig.
Den är väldigt känslig för minsta lilla skakning även på automatiken.
Skulle gärna vilja veta vad ni andra tycker.
// Lena

Utvecklingen går framåt och nya kameror lanseras ständigt. Marknaden är ännu inte mogen och därför är produktcyklerna korta. De nya modellerna säljs till lägre pris och tillverkas till ett lägre pris och då fortsätta att tillverka modeller som är äldre gör att producenteten tappar marknadandelar. Designen på kameror är en del av kundens beslut till köp.

Jag tror inte det är något fel på kameran som görs att den tas ur produktion. Den har bara blivit omsprungen av marknaden.

jag vet att det går fort i utvecklingen men när denna kom då förra hösten så pratade alla så gott om den, därför känns det som om det skulle vara nått fel. Den är ju inte den billigaste precis.
// Lena

S602 ersätts av S7000. Den nya kameran ser precis likadan ut men har 6 MP CCD (12 MP bildfil) och betydligt mer BRUS.

Tack!!
Då förstår jag mer men vad innebär BRUS jag är fortfarande stor amatör :))
Då verkar det som att min kamera är bra i alla fall.
//Lena

Brus innebär rent praktiskt att bilden ser kornig/oskarp ut.

Din S620z är en avancerad kamera som ingalunda behöver bytas ut mot en S7000.

S7000 kan fota i RAW format och med inställning soft kan en hel del av brusproblematiken övervinnas. Detta innebär dock ett bildbehandlingsprogram.

Jag vet inte hur mycket du använder dig av din kameras alla inställningsmöjligheter. Innan dess tycker jag inte det finns någon anledning att "byta upp sig".

ANNONS
Götaplatsens Foto