Annons

UTMANING - era tråkiga bilder...

Produkter
(logga in för att koppla)

Ponnytok

Aktiv medlem
Hej på er.
Ibland (rätt ofta i mitt fall... haha) tar man bilder som man bara tycker är sååå tråkiga. Det är inget "speciellt" med dem och man vet inte riktigt vad man ska hitta på med dem.

Här kan ni lägga in era tråkiga, fantasilösa, eller kanske bara de bilder som ni inte kan hitta någon inspiration att göra något med så får man se vad någon annan kan hitta på.

FRIA TYGLAR!!!! Det kan vara något enkelt som gör bilden vackrare/mer intressant osv. Eller något helt galet.... Valet är ditt.
SÅ släng in era bilder här och låt andra redigera vilt och se vad som händer. Ni som redigerar - skriv gärna och berätta lite vad ni gjort.

Jag börjar med en bild som ni kan hämta hem i orginalformat här:

http://www.ostragard.com/Bilder.html

En urtråkig bild som jag inte vet vad jag ska göra med.
 

Bilagor

Senast ändrad:

Feuerbach

Aktiv medlem
Hmm...

Alltså...
Nu är jag inte riktigt säker på om jag fattat rätt.
Som jag läste det skulle du vilja ha "något gjort" på din "tråkiga bild"

... eller ska jag bidra med en egen?
(jag har mängder av dom)
 

Bilagor

Ponnytok

Aktiv medlem
Timo: Japp, redigera min bild men lägg gärna in egna också för andra att redigera. Jag gillade din variant!! Härliga färger verkligen!!

Jag har alltid problem med att det blir en ful kant mellan träd och himmel om jag tex justerar nivåer på det ena men ej på det andra. Använder mig av "refine edge" men tycker inte det blir bra ändå :-( /Charlotte
 
Senast ändrad:

Anders Östberg

Guest
Får vi vara galna så kan det t.ex bli en vattenplanet :)
Effekten bygger mest på filtret "polära koordinater".
 

Bilagor

Senast redigerad av en moderator:

Feuerbach

Aktiv medlem
Hmm...

Charlotte,

Jag spammar med en bild till, en crop från den förra.
Som du ser här är "kanten" inget vidare på min bild heller, men jag gjorde det hela så snabbt och slarvigt m.h.a. vanlig maskning - varpå jag körde ett "fotofilter" på himlen (Warming filter nånting)
Kanten syns ju ända inte när jag förminskar det hela till 400 bred. :)

Ett tips annars (om du nu vill läsa tips från en totalamatör):

Skapa ett nytt lager av din bild.
Gör lagret svartvitt (med hue/sat eller på annat sätt)
Kör Threshold och använd det nya lagret som mask.
Justera eventuellt masken plus eller minus några pixlar.

Det brukar kunna bli ganska "kantlöst"!
:)
 

Bilagor

Ponnytok

Aktiv medlem
TIMO: Tack så jättemycket för tipset!! Ska testa det direkt!!

ANDERS: Klar man får vara galen, fria tyglar var det... haha, kul ide.
 

pallep

Aktiv medlem
Den skogen var ju rena mordet o frilägga, blir ju grått i trädtopparna hur man än trixar med kanaler,color-range, trollspö, threshold.

Bra träning dock. :-D
 

pallep

Aktiv medlem
Gjorde som Timo sade och körde med threshold denna gången, och sedan fuskade jag med klonpenseln med markeringen aktiv klonade trädstrukturen strax under "trädgränsen" och körde helt enklet över det gråa som var kvar. Blir hyggligt.
100% crop
 

Bilagor

Feuerbach

Aktiv medlem
:)

Patrik, visst blir det ganska bra va?
Förfinar man tekniken lite - donar med "Feather" på sin markering och kör lite "Burn" på det gråa, så blir resultatet för det mesta riktigt bra! (bara man inte har för bråttom)


Charlotte,
Sorry att tråden farit iväg och blivit en tråd om markering istället.
Jag känner mig skyldig.
:-/
 

Ponnytok

Aktiv medlem
MATS: Heeeelt underbart!! Jag hade en liten ide faktiskt om en haj som kom upp ur vattnet och detta var ju lite liknande... Snyggt och roligt gjort!! /Charlotte
 

Ponnytok

Aktiv medlem
Men det var värst vad ni var dåliga på att ladda upp bilder... Är det bara jag som har massa tråkiga bilder liggandes??

Okej, jag slänger in en till sålänge.

Orginalet kan ni hämta hem här:
http://www.ostragard.com/Bilder.html

Det är den understa av de två bilderna (den översta bilden är den jag lade in som första bild i denna tråden).

Tyvärr så lade jag på en oskarp mask på denna bilden när jag tagit den och jag har inte kvar orginalen, jag skärpte för mycket och såg det inte förrän i efterhand. Dessutom är den utfrätt på sina ställen, mm mm. Så vi får väl se vad ni kan hitta på med den.

/Charlotte
 

Bilagor

hansl54

Aktiv medlem
Tråkigt gånger två

Hej

Den här bilden är ju verkligen tråkig, både rent teknisk med moiré-ränder och tråkigt motiv. Färgerna är inte speciellt naturliga heller.
Den visar dessutom en ruskigt tråkig situation, en blåskärm i Windows. Det betyder bara eländes elände.
Nu måste du väl tycka att du fått en tråkig bild i din tråd :)
 

Bilagor

Anders Östberg

Guest
Det är lite blåstick i den bara (kan vara min skärm dock), annars tycker jag att den är rätt bra. Fint fångat ögonblick!
 
ANNONS