Annons

Utskrift på CD-skiva med IP4200

Produkter
(logga in för att koppla)

Kottich

Avslutat medlemskap
Jag har precis införskaffat en Canon Pixma IP4200 och med den skrivaren finns också möjligheten att direkt skriva ut på CD- och DVD-skivor.
Självklart så har man inga sådana skivor hemma. Så jag funderar på om det är värt att införskaffa speciella skivor för det ändamålet. Blir bildkvalitén godtagbar eller är det bara ett påhitt för att kunna glänsa med fler funktioner? Om det nu är någon här på fotosidan som testat den här funktionen.

MVH
Emil

Nu har jag inte provat skriva ut något foto på skiva, men jag gjorde en illustration i illustrator och skrev ut på en dvd+r-skiva till mitt projektarbete och det blev kalasbra. =)

Ser ut som ett "riktigt" tryck på skivan. Det enda jag kan klaga på är väl att det inte går att skriva riktigt ända in till centrumhålet.

Jag har en Epson med samma funktion o utskriftskvaliten är mycket bra.
Håller med Patrik om att det ser ut som en tryckt skiva när man är klar.

Jag tror inte du blir besviken om du köper skivor o testar.

Jag har testat det visseligen på en epson r220 men tycker att det blir helt okej, Köp några skivor och testa med kostar inte mycket mer än vanliga.

Funkar hur bra som helst med min IP5000, det enda som saknas är skivor med blank yta alt. skyddslack :)

Jag har också en IP4200 och håller med övriga om att det fungerar väldigt bra. Jag kan rekommendera Verbatims "Photo Prinable" skivor. Själv brukar jag beställa från http://www.wesellcd.com som har betydligt lägre priser än butikerna.

Japp... wesellcd är min leverantör också.
Snabba leveranser, svarar snabbt på mail och bra priser.

Har beställt skivor från wesellcd förr och det har fungerat bra. Har funderat på verbatims skivor och nu blir det nog ett 50-pack.

/Emil

ok - dags att prova den funktionen oxå kanske. Har hittills bara kört vanliga foto på min 4200, men är otroligt nöjd med kvaliten där!

/Per

ANNONS
Götaplatsens Foto