Annons

Utveckling

Produkter
(logga in för att koppla)
En sak som många inte vet är att batteri åtgången skiljer sig mycket från batteri typ till batteri typ. Nu menar jag inte märke, utan typ. Om man kör med "original" batterier så är det inga problem, men det är när man börjar köra med engångs batterier som problemet uppstår.

Vad det handlar om är att olika batterityper har olika inre resistans. Alla batteridrivna apparater är anpassade för batterier med en viss inre resistans. Resultatet om man kör ett batteri med en felaktig inre resistans är att det laddas ur mycket snabbare. Står det tex på en apparat att du ska köra batterier av en viss sort, gör det då.

Always skrev:
Har ni testat att ha med kameran på en skidresa då det är -20 grader ?

Nej, jag har inte haft min kamera så pass länge att jag hunnit med det... men det förstås påverkar ju batteriernas prestanda. Vi får väl se i vinter hur det blir

Läs senaste Cap&Design (no.6). s.46-52.

Där finns en artikel om D1x och hur tidningen Utemmagasinets chefredaktör upplever kameran, bland annat vid skidfotografering.

Läs senaste Cap&Design (no.6). s.46-52.

Där finns en artikel om D1x och hur tidningen Utemmagasinets chefredaktör upplever kameran, bland annat vid skidfotografering.

ANNONS
Götaplatsens Foto