kiwawa
Aktiv medlem
jdandanell skrev:
Jag försvarar egentligen inte kvinnas beteende, det var ett arrogant svar och inte det man förväntar sig av en bra kundtjänst men...
... håll med om att det finns en viss poäng. Nu får jag säkert skit från alla håll och vinklar men det tar jag, jag säger bara min åsikt.
Om man är yrkesfotograf (t.ex. på en tidning) så innebär detta troligen att man handhar kamerautrustning 40 timmar i veckan. Man har ofta uppdrag som är tidsbestämda och inte allt för sällan utomhus t.ex. en fotbollsmatch.
Man träffar andra fotografer dagligen och både pratar om och ser annan utrustning. Möjligheten att få reda på vilken utrustning som klarar hårt väder borde vara mycket större än någon som har fotografin som hobby.
Innan ni slaktar mina argument så tänk efter lite. Gå inte på första instinkten...
För övrigt så tycker jag det är svagt av Nikon att inte ha informationen tillgänglig men jag antar att inga objektiv är helt vattentäta och därmed blir det en definitionsfråga och kanske underlag för skadestånd. Kanske därför de inte skriver något alls.
Själv vill jag tro att både min D300 och mitt 70-200/2.8 är hyfsat vädertätade men eftersom jag mycket sällan fotograferar i regn så vet jag faktiskt inte.
Självklart vet ett proffs om dennes objektiv är tätad, men som sagts så fotar även amatörer i "fuktigt" väder och då faller hennes poäng eftersom att det INTE finns info om objektivens tätning på Nikons hemsida.