Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Välja papper, nätlabb

Produkter
(logga in för att koppla)

grummel

Aktiv medlem
Jag framkallar för det mesta hos crimson när det gäller digitala bilder. Men har tröttnat på deras fuji crystal papper de har. Finns det något labb där man kan välja på vilket papper man kan få bilderna framkallade/utskrivna på? Eller måste man köpa egen skrivare för att kunna få den möjligheten?

Tycker bara att det är lite tråkigt, gillar helmatta papper mer, och gärna fiberpapper som jag ofta använder när jag framkallar analogt.
Jag har sett att det finns att köpa fiberpapper till skrivere, tyckte att det borde finnas att beställa på något labb då.

Tycker bara att det är lite tråkigt, gillar helmatta papper mer, och gärna fiberpapper som jag ofta använder när jag framkallar analogt.
Jag har sett att det finns att köpa fiberpapper till skrivere, tyckte att det borde finnas att beställa på något labb då.

Jag var precis inne på deras hemsida och så vitt jag kan se går det bra att få på olika typer av papper, även matt. I alla fall om man använder pro-tjänsten.

Även billigtjänsten

Jag var precis inne på deras hemsida och så vitt jag kan se går det bra att få på olika typer av papper, även matt. I alla fall om man använder pro-tjänsten.

Även med billigtjänsten går det att få matt papper. Det är bara att klicka i rutan för papperssort när man laddat upp bilden.

Jo matta vet jag att det går att få. Men riktigt matta är de inte de e ju typ satin eller vad det nu heter, och det är riktigt tråkigt enligt min smak.

De man kan välja på prexix tjänsten är ,förutom matt och blankt som jag antar är samma som i express och poster, duraclear, duratrans och metallic. Vad är det för något? Har inte riktigt förstått det.

Får kanske ta och skicka ett mail och fråga.

Jag startar upp tråden igen...

Jag vill också hitta ett labb som framkallar på gammeldags papper. Ett papper som ser ut och känns som papper, och inte plast som det alltid annars är. Jag har ett gäng gamla s/v bilder som behöver rustas upp. Crimsons s/v papper är för modernt för mig.
Finns det något labb som gör detta eller måste man skaffa egen skrivare?

ANNONS
Götaplatsens Foto