Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vänta på en Ny Macbookpro eller en Lenovo W700 ThinkPad?

Produkter
(logga in för att koppla)
Beror ju på hur stor dator du är ute efter. Jag är ute efter en 15" och att slippa Windows (så less på Vista nu) så då blir det en MacBook Pro för min del. Eller en Mac Pro + MacBook, har ej bestämt mig än.

Jo windows vista ser ju ut som en lekstuga, kör än med xp och det e ju ok, men vista verkar jäkla fult men rent prestanda mässigt och är det någon som vet om det blir ngn ny design i oktober på press realesen?

Ny MacBook / MacBook Pro

Är det någon som har en susning om vad de nya bärbara Mackarna kommer att innehålla?

Själv letar jag en liten Mac (13" ???) som går ner i min fotoväska, Lowepro Stealth Reporter D550 AW. Just nu har jag en 17" och den går absolut inte ner (Notebook fack för upp till 15").

Funderar inte på Windows sedan konvertering till Leopard för snart 1 år sedan. Finns ju alltid beg marknaden men vill inte göra något förhastat när nu nya bärbara mackar år på G.

Jag ser inget problem med Vista, men går Lenovon att få med XP hade det ju varit kalas. Verkar vara en väldigt intressant dator imho.

Är det någon som har en susning om vad de nya bärbara Mackarna kommer att innehålla?
De flesta ryktena talar om helt nytt utseende på Macbook (aluminium!), nya skärmar (led!) och lägre pris (!!). Sen kan man nog lugnt räkna med sedvanliga uppgraderingar av processor, grafik, hd-storlek och sånt. Skulle förvåna mig om de inte blir nåt hekto lättare också. Mitten av oktober, alltså.

Jag ser inget problem med Vista, men går Lenovon att få med XP hade det ju varit kalas. Verkar vara en väldigt intressant dator imho.

Det ska nog inte vara några problem, Microsoft har jag fått så mycket klagomål på Vista så de har fixat så att OEM kan få nedgradera till XP som funkar bättre.

Jag skulle tagit PCn i dagsläget. Jag köpte en Macbook Pro för drygt 1 år sedan. Datorn känns gedigen och systemet är utmärkt. Men... CDn har gått sönder 3 gånger, och den har seriösa attitydsproblem med trådslösa nätverk. En datorn för runt 18k ska inte ha de här problem. Sen tycker jag även att Apple är ett fulföretag men det är en annan historia.... så, nästa dator blir en PC för min del. Linux för surf osv och Windows för bildbehandling.

Det ska nog inte vara några problem, Microsoft har jag fått så mycket klagomål på Vista så de har fixat så att OEM kan få nedgradera till XP som funkar bättre.

nja, det är väl snarare så att äffärsfolket behöver XP-Pro för att fortsättningsvis kunna vara kompatibla med stora gamla system som finns ute på kommuner och företag. Därför brukar XP-Pro följa med som alternativ till de datorer som säljs med Vista Business.

Mig veterligen finns det inte något liknande till homeversionerna.

M

Helt rätt, jag har inte jobbat med homeversioner så jag missade att det var vad han skulle ha. Microsoft är väl inte så pigga på det heller så det kanske inte fungerar så länge till.

Mitt förslag är förstås Mac som fungerar toppen (för mig).

ANNONS
Götaplatsens Foto