Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Värde på 5D?

Produkter
(logga in för att koppla)

Forslund

Aktiv medlem
Har kollat runt lite på olika begagnade 5D på olika sidor. Många ligger mellan 11-15000 på kameror som verkar ha gåt runt 40000 exp. Jag tycker det låter mycket. Har ni något riktmärke så man inte blir lurad?

8500 för en som gått mindre än så var en affär för någon vecka sedan - finns en annan tråd här som diskuterade samma sak och fanns fler exempel på "verkliga" betalda priser, men över 10 så är du lurad idag då det går få en fin och väl fungerande för mellan 8 och 10. Dock försöker självklart många suga ut så mycket det går i uppgraderingstider, men helt ärligt så är det ungefär det det "riktiga" värdet ligger,

De anonser jag sett här på fotosidan ligger på 11-12000 inkl batterigrepp, extrabetteri och ca 8-10000 exponeringar...

Ligger prutmån i de prisen dock. 5D MK II sänkte värdet på 5D, men det är bara naturligt iofs. Bra köpläge dock, kameran har inte blivit sämre bara för att det idag finns en vassare efterföljare...

Tradera är annars rätt bra om man vill få fram marknads värdet på en kamera och vad jag har sett så har dom gått för omkring 8000kr för en månads sedan.

Tänk på att många Eos 5d är rätt hårt slitna för dom ägs ofta av foto entusiaster eller Proffs så det är lite som att köpa en bil som har rullat som en Taxi.

ANNONS
Götaplatsens Foto