Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Värt att köpa D60?
- Trådstartare Jimpawa
- Start datum
Thunderbird
Aktiv medlem
Nu kommer jag antagligen att få rejält med mothugg, men jag skulle välja D60'an framför 300D direkt.Jimpawa skrev:
Hej,
jag har möjlighet att köpa en D60 med originaltillbehör och 28-80 f/3.5-5.6 för 4500:-
Är det ett bra köp? har egentligen vart mer inne på en eos 300D.
MvH Jimmie
Byggkvalitén är mycket bättre och hela kameran känns robustare.
/ E
madsen1
Aktiv medlem
ah, hehe. Såg fel. Det var 300d du hade i siktet
Att tänka på, D60 är rätt gammal nu. De beg som finns på marknaden har förmodligen gått rätt så mycket. 300D är ju en instegsmodell och instegsmodeller har också oftast gått rätt så mycket
Summa: se upp med slutaren, det kan kosta dig ett par tusen extra om slutaren rasar
/A
Att tänka på, D60 är rätt gammal nu. De beg som finns på marknaden har förmodligen gått rätt så mycket. 300D är ju en instegsmodell och instegsmodeller har också oftast gått rätt så mycket
Summa: se upp med slutaren, det kan kosta dig ett par tusen extra om slutaren rasar
/A
dJb
Aktiv medlem
D60 är en trevlig modell som dock har några brister ffa brus på högre iso-tal samt något medioker autofokus. Jag använder min nästan uteslutande på iso 100 eller max iso 200. Vid dessa känsligheter presterar den bra. Kameran presterar även mycket bra vid mycket långa exponeringstider i mörker. Den är dessutom robustare än 300D. Ang slutaren så tror jag det är ett ganska ovanligt fel på D60 även om det såklart är något man får ha i bakhuvudet vid ev begagnat köp. Min D60 har gått runt 5000 exponeringar, men det är möjligt att de flesta som är ute på begagnatmarknaden gått mer. I det stora hela är jag nöjd med D60, den har sina brister men för mina behov störs jag inte mycket av det.
mvh
David
mvh
David
sagan
Avslutat medlemskap
Det är ett av canons sämsta objektiv, men visst fungerar den att plåta med.Jimpawa skrev:
angående objektivet då? canon 28-80 f/3.5-5.6?
Det beror helt på köparens krav, men för de flesta köpare så skulle kvaliten duga utmärkt.Jimpawa skrev:
undrar även om den skulle duga för att evenuellt sälja bilder från den?