Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Värt att köpa D60?

Produkter
(logga in för att koppla)

Jimpawa

Aktiv medlem
Hej,
jag har möjlighet att köpa en D60 med originaltillbehör och 28-80 f/3.5-5.6 för 4500:-
Är det ett bra köp? har egentligen vart mer inne på en eos 300D.

MvH Jimmie

d60 är en klart bra kamera, men 350n är nog ett bättre val.

dock är ingen kamera bättre än sin optik.

D60 med någon vettig optik är klart mycket bättre än en 350 med junk optik

/A

Jimpawa skrev:
Hej,
jag har möjlighet att köpa en D60 med originaltillbehör och 28-80 f/3.5-5.6 för 4500:-
Är det ett bra köp? har egentligen vart mer inne på en eos 300D.

MvH Jimmie
Nu kommer jag antagligen att få rejält med mothugg, men jag skulle välja D60'an framför 300D direkt.

Byggkvalitén är mycket bättre och hela kameran känns robustare.

/ E

ah, hehe. Såg fel. Det var 300d du hade i siktet

Att tänka på, D60 är rätt gammal nu. De beg som finns på marknaden har förmodligen gått rätt så mycket. 300D är ju en instegsmodell och instegsmodeller har också oftast gått rätt så mycket

Summa: se upp med slutaren, det kan kosta dig ett par tusen extra om slutaren rasar

/A

D60 är en trevlig modell som dock har några brister ffa brus på högre iso-tal samt något medioker autofokus. Jag använder min nästan uteslutande på iso 100 eller max iso 200. Vid dessa känsligheter presterar den bra. Kameran presterar även mycket bra vid mycket långa exponeringstider i mörker. Den är dessutom robustare än 300D. Ang slutaren så tror jag det är ett ganska ovanligt fel på D60 även om det såklart är något man får ha i bakhuvudet vid ev begagnat köp. Min D60 har gått runt 5000 exponeringar, men det är möjligt att de flesta som är ute på begagnatmarknaden gått mer. I det stora hela är jag nöjd med D60, den har sina brister men för mina behov störs jag inte mycket av det.

mvh
David

ANNONS
Götaplatsens Foto