Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Värt att satsa på 70-200 2.8L

Produkter
(logga in för att koppla)

viktor1623

Aktiv medlem
Jag känner en fotograf som ska byta upp sig från 70-200 till 70-200 IS, och då får jag möjlighet att köpa det gamla för ca. 6.000:-.

Är det värt att satsa på? På min 300D räknas brännvidden om till 105-300, bra för sport som jag fotar mycket, både inomhus och utomhus. Är det någon som vet hur autofokusen fungerar på 300D, min erfarenhet av långa L-glugar är annars att det går långsamt?

problemet med ev. långsam autofocus är att kameran behöver ljus för att autofocusen skall funka bra.. ju mindre ljus desto långsammare autofocus.

med 2,8 på objektivet så har du bättre förutsättningar för snabbare focus än vad du har med ex 4,0.

"edit" priset är oxå bra om det ser ok ut , kostar ju det dubbla ny...

//J

Senast ändrad:
Det är ruggigt bra pris. Köp och var glad, skulle du inte vara glad om en månad köper säkert jag eller någon annan den av dig för samma pris eller en del imellan.

ANNONS
Götaplatsens Foto